2 Eylül 2007

Pizza



Bu sabah, geçen gün arkadaşım Pınar'dan aldığım pizza tarifini denedim, hoşuma gitti. Şöyle yapılıyor: Ekmek makinesine 2 su bardağı ılık su, 2 tatlı kaşığı şeker, 2 tatlı kaşığı tuz, 4 su bardağı un ve 2 tatlı kaşığı kuru mayayı koyup hamur yapıyoruz. Bu hamurdan en az iki tepsi çıkıyor. Yarısını alıp, zeytinyağıyla yağladığımız bir tepsiye ince bir şekilde elimizle yayıyoruz. Üzerinin sosunu nasıl yaptığını hatırlamadım ama ben salça, sıcak su ve karabiberi karıştırarak yaptım. Bu sosu kaşık yardımıyla hamurun üzerine yayıyoruz. Bunun üzerine kaşar serpiyoruz. Sonra mantar, domates, biber ve sucukları yerleştiriyoruz. Üzerine tekrar kaşar serpip 400F derecede ısınmış fırına veriyoruz. (Ben yarı mozerella, yarı normal kaşar kullandım.) 10-15 dk.'da pizzanız pişmiş, servise hazırdır.

8 yorum:

yemek dedi ki...

Ellerine sağlık nefis bir piza.
Selamlar...

Serpil dedi ki...

öyle bir resimki gelde beni yeme diyor...Ellerine sağlık aminim tadıda resmi gibidir...

Adsız dedi ki...

merhaba, ben de hafif bir pizza hamuru arıyordum. ancak bir sorum olacak. hiç yag ok hamurunda. sert olmuyor mu yağsız olunca?

kalimeero dedi ki...

lavantin tesekkurler.

serpil sagolasin.:)

isimsiz arkadas hosgeldin. hamur ekmek hamuru. sert olmuyor. tepsinin alti yaglaniyor, ustten de sucuk, kasar vs'nin yagi var. kararinda oluyor yani.

hayat dedi ki...

Kalimeero'cuğum, pizza çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgiyle...

Adsız dedi ki...

gercekten de harika görünüyor!

kalimeero dedi ki...

hayat, rahsan, tesekkur ederiimm.

Unknown dedi ki...

hamurun üzerine sürülen sosa 2-3 küçük dis sarımsak rendelenince daha da güzel oluyor...