26 Ocak 2008

Kahvaltı alternatifleri-3

Mozerella peynirli mantar



Mantarlar soğanla beraber yağda kavrulur. Tuzu ve baharatı atılır. Suyunu çekmeye yakın bir fırın kabına aktarılır. Üzerine mozerella peyniri konur ve biraz pişirilir. Çıkınca maydanozla süslenir.

Omlet sarma



Orta boy bir tavada yağda bir miktar soğan, biber, domates ve mantar gibi sebzeler sote yapılır. Bunlar ayrı bir kaba aktarılır. Aynı tavada 3-4 yumurta ile omlet yapılır. Omlet altlı üstlü pişirilir. Sote yaptığımız sebzeler omlete sarılır, üzerine kaşar konur ve tavanın kapağı kapatılarak kaşar eriyene kadar kısık ateşte bekletilir.

Çemen



Bir miktar domates salçası, bundan biraz fazla biber salçası, kuru kekik, fesleğen, az kimyon, 5-6 sarımsak, bir çay bardağı ince doğranmış maydanoz, bir o kadar öğütülmüş ceviz ve zeytinyağı iyice karıştırılır. Karışım saklama kabına aktarılır, üzerine zeytinyağı gezdirilir ve bir gece buzdolabında bekletilir. Ertesi sabahki kahvaltıya çemeniniz hazır! :)

3 yorum:

Hulya dedi ki...

sizin evde en guzel kahvaltilar mi oluyor?ne guzel alternatifler bunlar,ellerine saglik

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
yine harika lezzetler eklemissin ve senlendirmissin sayfani, ellerine saglik diyorum, hersey harika olmus.

Bu arada sana haber vermeye geldim, senin yayinladigin pratik patates böregini yapip yayinladim bile izninle, buyur gel birde ben nasil yapmisim bak istersen.

Bu güzel tarifi bizlerle paylastigin icinde ayrica tekrar tekrar tesekkür ederim.

Selam ve sevgilerimle..

kalimeero dedi ki...

hulya'cigim, en cok kahvalti hazirlamayi ve yemeyi seviyorum, ondan sanirim:)

kevser'cigim hosgeldin. sayfana ugradim, patates boregin nefis gorunuyordu. Senin de ellerine saglik.