1 Mayıs 2007

Bulgur sarma



Komşu bloglardan denediğim iki tarifim var. İlki tarçının mutfağı'ndan bulgur sarma. Pirinç sarmasından hem daha besinli, hem de tahmin ettiğim gibi daha lezzetli oluyor. Ben öyle beğendim ki artık bulgur pilavımı bile bu tarife göre yapıyorum. Biber de ekliyorum o kadar. Özellikle nane, bulgura çok yakışıyormuş.

Tarçınlı kurabiye



Bu tarçınlı kurabiyeler de ağızda dağılan cinsten. Nefis bir şey. Bir yiyen bir tane daha alıyor. Ben arkadaşım Müzeyyen'de yemiştim. O da Ümran'ın sayfasında görmüş. Ümran, Gülenay'dan almış. Gülenay'a da arkadaşı Şeyda yapmış. Şeyda kimden öğrenmiş orasını bilmiyorum, silsileyi bu kadar takip edebildim:)

24 yorum:

Hulya dedi ki...

kalimeero;
benimde annem geldi gelelei butun dolmalar princ yerine bulgurlu oluyor,super:)tarcinli kurabiyenin silsilesine de bayildim:)

Calimero Mutfakta dedi ki...

Sevgili calimero kardes.. ben de kardes calimero blog olarak ziyaretine geldim:) seni de beklerim..

kalimeero dedi ki...

hulya bu blog isleri o yuzden hosuma gidiyor. internet ortaminda bir tarif hizla yayiliyor, zaman, mekan tanimiyor. bizim tarcinli kurabiye de oyle oldu. internet cikti mertlik bozuldu yani:)

calimero mutfakta hosgeldin. calimero'larimiz cogaliyor:) bir tane de kucuk kali'miz var, bilmem bilir misin. bir calimero seveni daha gormek guzel. blog'unda basarilar. yine beklerim..

Bocuruk dedi ki...

Canım,
Dönüşün muhteşem olmuş. Ellerine sağlık hepsi de çok güzel.
Sevgilerimle...

Gulos dedi ki...

Merhaba,
Arşivinizi dolaştım çok güzeller hepside.
Elinize sağlık.
Sevgilerimle.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım...Çok güzel görünüyorlar...Soy ağacı olan bir tarif olmuş bu kurabiyeler :)

selam ve sevgilerimle....

Hulya dedi ki...

pissst Emine;
ben seni cok seviyorum,butun blogcu alemi duysun:)

Adsız dedi ki...

Canım,bizim gelinimiz de sık sık yapar bu dolmayı.Mersin'li olduğu için o yörenin insanları bulguru çok güzel kullanıp değerlendiriyorlar.Aşina olduğum için dolmaya tadını çok iyi biliyorum ve tüm arkadaşlarada tavsiye ederim.

Kurabiyeler ise favorim oldu hemen tarifini aldım.Benim gözümden kaçmış sanırım yoksa denerdim.

O güzel ellerine sağlık canım..Dönüşün gerçekten muhteşem oldu tatlım.

Güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgiyle kal.Gül/d.tadı

hayat dedi ki...

Kalimeerocuğum hoşgeldin.
ne güzel tarifler hazırlamışsın gerçekten dönüşün muhteşem olmuş. Ellerine emeğine sağlık.
Yaş günün kutlu olsun. Sevdiklerinle beraber nice nice sağlıklı yıllar dilerim.
Seni yanaklarından çok öpüyorum.
Uzaklara sevgilerimle.

Serpil dedi ki...

selam, sayfanı çok beğendim.bloguma ekleyebilirmiyim?Tarçınlı kurabiyelerinin kokusu buraya kadar geldi. Ellerine sağlık.Senide beklerim. Eğer beğenirsen sende eklerisin...

umran dedi ki...

kalimeerocum,tarcinli kurabiyelerin silsilesinde olaraktan denemeyen mutlaka denesin bu kurabiyeleri bence.Sarmalar super olmus.
iyiki dondun aramiza tekrar.

kalimeero dedi ki...

bocuruk tesekkurler, geldigine sevindim. :)

gulos'un annesi hosgeldin. iyi ki ugramissin bak tanismis olduk. yalniz gulos'un gozlerine nazar degdirteceksin soyleyeyim:) masallah barekallah.

serinmavi, aynen dedigin gibi oldu. bak bu tabiri ariyordum ben de: soy agaci:) yakinda annesi babasi da ortaya cikar bu kurabiyelerin bak gor:)

hulya, kalbi buyuk canim arkadasim benim. yuzumu kizarttin uluorta. ben de bilmukabele diyeyim de biraz da seninki kizarsin e mi:) Persembe beni yalniz birakmadiginiz icin sagolun. ben simdi tahminin uzere evde film izlemeye devam ediyorum:) Chicago filmini sarki ve dans sevenlere yonelik yapmislar, izledim de.

kalimeero dedi ki...

Gul, tarifler senin de onayini aldiysa diyecek bir sey kalmadi demektir. Asil Gulenay ile tarcinin mutfagi'na tesekkur etmek lazim.

hayat hosgeldiinnnn:) ben de yeni yasima alismaya calisiyorum, cok hosuma gitmiyor ama:) bu arada seni nedense hep amerika'da hayal ediyorum, halbuki tr'de oldugunu biliyorum. uzaklara sevgiler deyince dank etti simdi:))

serpil hosgelmissin, soyle buyur:) yorumlarina cok tesekkurler. ben de sayfani gezdim, yogurtlu bruksel lahanasinin tarifini not ettim bile. ellerine saglik. cok memnun oldum, yine gel.

umran, katiliyorum. denemeyen bu kurabiyeleri denesin. agizda dagilan ben bir un kurabiyesini, bir de margarinli simiti biliyordum. simdi bu da eklendi. malum, daha yeniyiz bu islerde:) ama son 3 yilda deneme-yanilma yoluyla mutfakta neler ogrendim neler. bu arada tarifin soy agacina katkin icin tesekkurler:)

Aysenur dedi ki...

Bulgurlu sarma, ve de naneli cok hos gozukuyor. Bu arada Altunizade corbasi icin blendir degil sadece corbayi pisirirken cirpma teli kullanabilirsin. Cirpma teli corbanin puruzsuz olmasini sagliyor. Afiyetle...

Adsız dedi ki...

iade-i ziyaret olsun dedim, agzimin sulari aka aka fotolara baka kaldim, ellerine saglik valla, Tr'ye döndügümde ve yeniden yerlesik bir ev hayatina gectigimde bu tarifleri kullanma ümidiyle :)

kalimeero dedi ki...

hosgeldiniz kizlar. aysenur, blendir kullanmiyorsak malzemeler iyice pisecek demek ki. yoksa mantar mesela hayatta cirpma teliyle dagilmaz.

rahsan, yorumun ve ziyaretin icin cok tesekkurler. ben de senin espirili, surukleyici yazilarini okurken cok egleniyorum.:) iyi ki tanismisiz. turkiye konusunda insallah diledigin gibi olur her sey. insan gurbette hep gocebe hissediyor kendini, ben hala o halet-i ruhiyeden kurtulamadim. yerlesik hayata gececegim gunleri iple cekiyorum. hayirlisi:)

yemek dedi ki...

Calimero, annem sık yapardı bulgurlu dolma veya sarmadan. özellikle kabak dolması yağlı kıyma ve bulgurla çok güzel olur.
ellerine sağlık.
Kurabiyelerin tarifini indirdim birazdan deyeceğim inşallah.
Sevgiyl kal canım.

Zeynep Oz dedi ki...

Merhaba Kalimeero,
blog'uma ziyaretin beni cok mutlu etti. ben de seni bir "check" edeyim dedim. ;)
yine maharetleriniz konusmus.. ellerinize saglik. ben de bu tarifleri gorup hevesleniyorum. ama hep haftasonuna kaliyor.
kolay gelsin.. arada daha cok ziyaret etmeye calisacagim.
sevgiler..

Gulos dedi ki...

Kalimero merhaba nasılsın?
Hadi yeni yemekler bekliyoruz senden.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

dolmalarda pirinç yerine bulguru hiç kullanmadım..denemek isterim.önerin için teşekkürler.selamlar

Adsız dedi ki...

ben de nerede diyordum, cok gecmis olsun!

LaMa dedi ki...

Kalimeero, nekahet vakti bitti hatta bloguna geri don ,ozledik bak seni :)

umran dedi ki...

Kalimeero gecmis olsun demiye geldim.insallah simdi iyilesmissindir.

Adsız dedi ki...

Merhaba, ne güzel tarifler bunlar. Hele sarma beni bitirdi.. :)

Afiyetler olsun..

Sıcacık sevgiler...