20 Mayıs 2007

Patatesli poğaça



Poğaçayı çok sevmeme rağmen çok sık yapmıyorum. Bu konuda tecrübem az olmasına rağmen, her zamanki gibi yapıp araştırma alışkanlığımı ve karşılaştırma-analiz becerilerimi kullanarak:) elimdeki 5-6 tariften derlemeyle bu tarifi oluşturdum ve hemen denedim. Beni mahcup etmedi. Evde iç malzemesi olarak maalesef sadece patates vardı. Alışveriş vaktinin yaklaştığını gösteriyor bu:). Bir dahakine peynirli yapacağım aynı tarifi. Tarifteki bardak, orta boy su bardağı.

Malzemeler:
1 bardak ılık su
1 bardak ılık süt
1 bardak yağ (yarısı yumuşak margarin, yarısı sıvı yağ)
2 yumurta (birinin sarısı üstüne sürülecek)
6 bardak un (yavaş yavaş eklenecek; her un aynı değil)
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
susam
patates püresi

Yapılışı:
Malzemeleri bu sırayla ekmek makinesine koyup, hamur ayarında yoğurtup kabartıyorsunuz. Elinize ufak parçalar alıp, iç malzemesini doldurup tepsiye diziyorsunuz. Yumurta sarısı sürüp susam serpiyor, 370 F derecede pişiriyorsunuz.

6 yorum:

Gulos dedi ki...

Merhaba,
bu hamur çok lezzetli oluyor.Patatesin içine bir miktar dereotu eklerseniz müthiş bir koku oluyor evin içinde.Hemde reyhalı bir tadı oluyor.Elinize sağlık.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

sevgili kali, bu güzel pogacanin tarifini okumadim, itiraf ediyorum, hatta fotografa bile cok uzun bakmadim, zira diyetteyim :) birkac kilo verelim, ozaman bunlardan bolca yerim :)

kalimeero dedi ki...

Gulos cok iyi fikir. Patatesli pogacayi cok sevmiyorum aslinda, evdeki pureyi kullanmak icin yaptim. Belki dereotlu daha cok severim.

rahsan, sayfanda ara ara gordugum sensen, bence diyete falan ihtiyacin yok. Pogacalarda 1 bardak yag var, tam iki tepsi ciktigi icin kararinda. Birkac kilo benim de vermem lazim ama diyetle degil, egzersizle verilecek turden benimki. ona da useniyorum cunku hayatimda diyet/egzersiz olayina girmedim. Hala da onume gelen sevdigim seyi yiyorum. Egzersize de kafama esince gidiyorum. Hayra alamet degil ama..:)
Gel inat etme sen bir isirik at su pogacalara:)

LaMa dedi ki...

rahsan'in payini da ben yerim merak etme kalimero :)

hayat dedi ki...

Kalimeero'cuğum, poğaçalar pek lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.Afiyetler olsun.Vallahi güzelim ben enine baya zayıfım hemde çok zayıfım:))bir tane alayım bari hem bir dirhem et bin ayıp örtermiş deselerde inanmayın o benim gibilerin:)))gönül tesellisi:))gülmekten başka bir şey gelmiyorda elimden. Selam ve sevgilerimle...

Bocuruk dedi ki...

Evet ne güzel söylemişsin evde sadece patates kalınca iç malzemesi olarak alışveriş vakti geldi demektir bizde de:) Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...