13 Şubat 2007

Elmalı kurabiye



Bu kurabiyeyi bir sabah kahvaltıya gelecek misafirlerim için yaptım. İlk kez yaptığım için tedirgindim ama beni mahçup etmedi. Bunu benim Türkçe öğrencilerimi ziyarete geleceği zaman Hülya yapmıştı. Tabii çoğu kahvaltı yapmamış öğrenciler hapur hupur götürdüler hepsini:) Nefis olmuştu. Elma yemeyi sevmeyen bana elmalı kurabiyeyi sevdirdiğin ve bu harika tarifi repertuarıma kattığın için tekrar teşekkürler arkadaşım.

Malzemeler:
250 gram margarin
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un


İç malzemesi:
3 adet rendelenmiş elma
3 yemek kaşığı toz şeker
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 yemek kaşığı tarçın


Yapılışı:
1. Malzemeler karıştırılıp yumuşak bir hamur yapılır. Hamur 3 eşit parçaya ayrılır. Her bir parça merdaneyle 5mm kalınlığında açılır ve 8 üçgene kesilir. (Hamur ne ince ne kalın olacak.)
2. İç malzemesi bir tavaya konularak pişirilir, en son tarçın eklenir. (Benim iç malzemesi biraz arttı. İki elmadan yapsaydım yeterdi sanırım.)
3. Hazırlanan iç, üçgenlerin kalın tarafına konularak sigara böreği gibi sarılır. Tepsiye dizilir, 170C derecede üzeri hafif pempeleşinceye kadar pişirilir. Fırından çıktıktan sonra kurabiyelerin üzerine pudra şekeri serpilir.

Afiyet olsun!

12 yorum:

umran dedi ki...

ellerine saglik..
sevgiler

kalimeero dedi ki...

aa ilk yorum umran'dan, alkisss! :) tesekkur ederim efendim, benden de sevgiler..

hayat dedi ki...

Ellerine sağlık Kalimeero.Elmalı kurabiyeler çok lezzetli görünüyor.Aşağıdaki tavuk tanıdık ama seninki daha güzel olmuş.Beğenip yapmana çok sevindim canım.
Görüşmek üzere sevgiler..

Hulya dedi ki...

kalimeero;
bu kurabiye benim en sevdigim listenin basinda galiba,ellerine saglik super gorunuyor

kalimeero dedi ki...

hayat, tavuk tarifi icin ben tesekkur ederim. bu islerde ne kadar acemi oldugumu simdi simdi anliyorum. ama yine de yapmaya ve ogrenmeye hevesli oldugum icin sansliyim, bakarsiniz birkac yila hamarat biri olup cikarim sizin gibi:)

tesekkurler hulya, sen olur verdiysen olmustur:) birsey soracagim benim ici artti, acaba sen daha mi cok koydun hamura? yerken az da gorunmuyordu aslinda. bir dahakine hepsine paylastirsam mi ici?

Adsız dedi ki...

_______*#####*
____*##########*
__*##############SEVGİLİLER
__################GÜNÜNÜ
_##################__KUTLUYORUM*
__##################_____*##########
__##################___*#############
___#################*_###############*
____#################################*
______###############################
_______########Deniz'den#############
________=##########################
__________########################
___________*####################=
____________*##################
_____________*###############
_______________#############
________________##########
________________=########
_________________######
__________________####
__________________###
___________________#

kalimeero dedi ki...

cok orijinal bir sey bu deniz:) tesekkurler, senin de kutlu olsun.

Hulya dedi ki...

kalimeero;benim icim artmadi galiba,orta buyuklukte 3 elmada fayda var,cunku bizm budakiler biraz buyuk ya,tarif de Turkiye'den,belki ondandir.:)senin eksikligin cok belli oluyor kalimeerooooo:(-bugun icin-

kalimeero dedi ki...

hulya mantikli cevabin icin tesekkurler.
Bulusmalarimiza, sinavlarimdan kaldiktan veya kendilerini sans eseri gectikten sonra katilmayi dusunuyorum:)

Esma dedi ki...

ellerine saglik kalimeerocum, bende bayilirim bu kurabiyeye, bizde isteriz bi sefer, goz hakki ne de olsa, sinavlardan sonra bekliyoruuuuzzzzzz...

Adsız dedi ki...

bu kurabiyeyi annem yapardı nedense annemin yaptğı şeyleri ben yapsam öyle güzel olmazmış gibi gelir ve pek yapmam..ya da anne şunu nasıl yapıyordun diye sormayı kendime pek yediremem eee ne de olsa hukuk okumadan önce meslek lisesinde beslenme bölümünde okumuştum ve ogünlerden beri anneme tarif sorma alışkanlığım yoktur..ama tarif anneminkine çok benziyor bunu yapabilirim..selamlar..

kalimeero dedi ki...

ah esma'cigim, insallah. bu karabiyeden sozum olsun size. hulya'nin izniyle tabi:) ufakligin iyilesmistir insallah. biz zor kaldiriyoruz usutmeyi, onlar n'apsinlar?

suheyla, aslinda annelerimiz ne cok sey biliyormus da biz gencken bunu degerlendirememisiz degil mi? ben de evlendikten sonra farkettim bir cok seyi annemden uzun zaman once ogrenebilecegimi. belki de okuyanlar boyle oluyor:) ilgileri farkli cunku. kurabiyeyi denersen memnun kalacagini biliyorum, simdiden afiyet olsun.