10 Şubat 2007

Tavuk-Pilav-Patates



Bu şekilde tavuğu ilk hayat'ın sayfasında görmüş ve hemen denemek istemiştim. Sevgili kızı matilda yapmış ve uyduruk olduğunu düşündüğünden:) tarifini vermeye gerek görmemiş. İsteyince sağolsun hemen verdi. Fırında tavuğa harika bir alternatif ve çok daha lezzetli oluyor. Tarife yorumlardan ulaşabilirsiniz. Tavuk başta kendi yağıyla teflonda kızartılıyor. Sonra soğanlı sarımsaklı sos hazırlanıp üzerine dökülüyor ve biraz daha pişiriliyor. Ben sosu yaparken domates yanında, domates ezmesi de kullandığımdan su eklememe gerek kalmadı. Öylece tavanın ağzı kapalı çok güzel piştiler. Bu tarif aslında yapılış süresi olarak olmasa da kolaylık derecesi bakımından benim şipşaklar kategorisine girebilir:) Tekrar teşekkürler matilda.



Yanına pilav ve patates yaptım. Aşağıdaki patatesleri değişik zamanlarda yapmıştım. Üçü fırında, biri kızartma. Fırında yaparken istediğim şekilde doğruyor, zeytinyağı, tuz, kekik ve kırmızı pul biberle harmanlayıp kızgın fırına veriyorum. Afiyet olsun.

7 yorum:

Hulya dedi ki...

kalimeero;
bende tavugu teflona koyup kendi yagiyla kisik ateste pisiriyordum,oyle kolay ve lezzetli oluyorduki,bir turlu resmini cekip koyamamistim siteye,boyle soslu deniycem bir dahakine ,cok iyi fikir:)ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık. En sevdiğim yemeği yapmışsın. Tavuk ve pilav...
Sevgiler.

Ferhanca dedi ki...

ya çok güzel gözüküyor...Tavuğunda çok güzel...Afiyet olsun..Tam ziyafet yani.Sevgiler...

Not:kalimeero ben yanlışlıkla bir yorumunu sildim,bekliyorum ama.Kusura bakma acemilik oldu:)server değişince aklım çok karıştı gerçekten..Ama şimdi öğrendim;)

kalimeero dedi ki...

hulya demek bilinen bir sey. ben ilk kez tavada denedim. bundan sonra da boyle yaparim herhalde. her gun neredeyse yeni bir sey ogreniyorum mutfakta, cok hosuma gidiyor.

nukhet hosgelmissin, sefalar getirmissin:) Tavugu sevdigini sayfandan anladim, Almanya'ya selamlar! yine gel:)

ferhan tesekkurler. hangi yorumu sildigini bilmiyorum, onemli degil. daha cok yorumlasiriz merak etme:) ben de bu google'li sisteme bayagi direndim ama fayda etmedi. sayfan hos olmus, gule gule kullan:)

Adsız dedi ki...

Merhabalar,harika görünüyor,ellerine sağlık
sevgilerle...
www.denizesintisi.com

kalimeero dedi ki...

ebru tesekkurler, hem yorumun, hem ziyaretin icin. ben de bu vesileyle senin sayfani gezmis oldum. basarilar diliyorum..

Bir Anne dedi ki...

Merhaba kalimeero,
Senin tavugun da harika gorunuyor arkadas. Ellerine saglik. Guzel bir blogun var,tebrikler.