15 Şubat 2007

Cevizli sütlaç



Arkadaş tariflerine devam. Uzun süre önce sütlaç yapmak için pirinç unu almıştım, sonunda yaptım ve nihayet yazabiliyorum. Hatice'nin tarifini denedim ve çok memnun kaldım. Üzerine öğütülmüş ceviz ve tarçın karışımından serptim.

Taze fasulye salatası



Bu salatanın birkaç yerde farklı tariflerini okudum. Fasulyeyi sevdiğim için hemen denedim. Burada taze fasulye haşlanmış ve boyuna dilimlenmiş olarak satılıyor; o yüzden benim için hem nefis, hem pratik bir salata oldu. Bir konserve fasulyeyi salata tabağına alıyor ve çok az tuzluyorsunuz. Üzerine sarımsaklı yoğurdu döküyorsunuz. Birkaç kaşık zeytinyağında kırmızı pul biberi kızdırıp en üste de bunu gezdiriyorsunuz. Afiyet olsun!

20 yorum:

Esma dedi ki...

ellerine saglik kalimeerocum, ben sutlaca bayilirim, cok lezzetli gozukuyorlar, elmali kurabiye bir, sutlac iki, goz hakki yani :) saka saka, afiyet olsun
selamlar..

Hulya dedi ki...

fasulye fikrini cok tuttum,bende portakal agacindan afyon usulu fasulye yapiyordum,fasulyeler sogan ve havucla kavruluyordu ama,boylesini deniycem hemen,ellerine saglik.sutlacta simdiye kadar hic pisirmedim biliyormusunuz:)?

kalimeero dedi ki...

bu tarifler bana pahaliya patlamaya basladi, esma'nin sevdigi yemekleri koymamak lazim demek ki. goz hakki deyu herseyi iki kere yapacagiz baksaniza:)))
tatli yorumun icin sagol esma:)

hulya bizde haslanmis fasulye hazir. tum tarifleri kolaylikla deneyebiliriz. benim de su afyon usulu tarifi var sirada. o da ilginc gorunuyor. Birazcik daha fazla vakit alir o kadar.
sutlaci evde seven olunca pisiriliyor. ben de ondan yavas yavas sevmeye basladim.

Esma dedi ki...

rica ederim arkadasim, tatlarina bakinca daha tatli yorumlar yazarim ben :) isin sakasi... seni gorelim yeter, kahve bahane, muhabbet sahane misali.
ama tabii her sakanin altinda biraz ciddeyet vardir demisler buyuklerimiz, cok guzel soylemis :)

kalimeero dedi ki...

:))) alemsin ya. mesaj alinmistir.:)

Adsız dedi ki...

kalimeero konserve fasulye yoksa ne yapalım..haşlayıp tuzlayarak tarife devam mı edelim..öyle anladım ben..tadı güzel mi..fasulyeyi hiç öyle denemedim de..sütlaç ta harika görünüyor..

kalimeero dedi ki...

evet suheyla, konserve yoksa fasulyeleri enine ve boyuna kesip haslaman yeterli. tadi harika!
belki de tr'deki fasulyelerle daha da guzel olur.

umran dedi ki...

Evde konserve fasulyelerim var bende bunlari normal yemek yapinca tadini pek sevmiyorum.bu salata fikri hosuma gitti.tesekkurler kalimeero.

kalimeero dedi ki...

umran ben de turkiye'deki fasulyeleri cok ariyorum. gecen ermeni marketimize gelmis ama ici tanesiz olanlarindan. 4.5 dolarlik alirsan yarim tencere yemek yapabiliyorsun:)

hayat dedi ki...

Sevgili Kalimeero,Sütlaç ve fasulye salatası çok hafif lezzetli tarifler.Ellerine sağlık.

Sevgiler.

kalimeero dedi ki...

hayat tesekkurler. senin zeytinyagli sarimsakli fasulye salatasini da denemek istiyorum yakinda..

Hulya dedi ki...

tik tik dunyadan kalimeeroya..

Adsız dedi ki...

Kalimeero'cuğum,sütlacı da severim de yoğurtlu fasülye benim aklımı başımdan aldı.Ellerine sağlık.
BEYHAN

kalimeero dedi ki...

:) beyhan, denersen afiyet olsun. ben cok sevdim.

Hulya dedi ki...

hadi artik degistir su postu emine yahu,

Adsız dedi ki...

Merhaba Kalimeero,nasılsın görüşmeyeli? Sütlaca minik cadım Lara bayılır.Hafta bir kez pişer kesinlikle bu yüzden.Seninde ellerine sağlık.Görüntüden canım çekti,hemen yedim kalkıp:=)
Fasulyeyi hiç böyle denemedim,yarın arkadaşlara yapmayı düşünüyorum.Tşkler,ellerine sağlık.Ben de bekliyorum ama:))

Bocuruk dedi ki...

Nerelerdesin canım ya?

Esma dedi ki...

kalimeerooooo, orda misin, mesaj alinmistir dedin ama bir hareket yok arkadasim, hala sutlac bekliyoruz yani saka bir yana artik blogta yeni bir manzara bekliyoruz, selamlar :)

Bocuruk dedi ki...

Kalimeerocum,
Seni bloglar arasında oynanan 3x3 oyununa davet ettim. 3 günün var.Ayrıntılar için benim sayfama lütfen. Ve böylece senden bir ses almış da oluruz ne dersin?

Hulya dedi ki...

kalimeero;seni sicacik nohutlu bugdayli ve yogurtlu bir madimak corbasi icmek icin siteye bekliyorum,oyun icinde sobelendin demek bu:)