29 Nisan 2007

İskender kebap



Evde iskender yapmak sanıldığı kadar zor değilmiş. Dondurucudan çıkarıp 15 dk. dinlendirdiğiniz eti keskin bir bıçakla ince ince dilimliyorsunuz. Bu dilimleri yapışmaz kızgın tavaya atıp ara ara çeviriyorsunuz. 15 dk. sonra zeytinyağı ekleyip karıştırıyorsunuz. Ayrı bir yerde salça, yağ, su ve domatesle sosunu hazırlıyorsunuz. Bu sostan biraz tavada pişen etlerin üzerine, biraz da kare kare dilimleyip tabağa yaydığınız pita ekmeklerin üzerine gezdiriyorsunuz. Ben pişen etlerin içine dilimlenmiş biberler attım, onlar da beraber pişti. Etleri ve biberleri tabaktaki ekmeklerin üzerine koyuyorsunuz ve en üste isteğe göre kızdırılmış tereyağı gezdiriyorsunuz. Yoğurt ve söğüşle servis yapıyorsunuz. Afiyet olsun!

(19.5.07)

İskender kebap-2



Yukarıdaki tariften farklı yanı şu: Etler hiç sosla pişirilmiyor. Azar azar su eklenerek pişiriliyor. Biberlerse sosun içinde pişiriliyor. Kalan sos en son tabaktaki etlerin üzerine dökülüyor.

6 yorum:

Aysenur dedi ki...

Ellerine saglik, harika gozukuyor. Orlando'da helal iskender yapan Turk bir yer var. Ama senin iskenderinin goruntusu burdakini aratmaz. Iskender, nefis bir lezzet...

kalimeero dedi ki...

aysenur, aslinda resmi guzel cikmadi ama lezzeti yerindeydi. evde yaptigin bir de guvenli oluyor, icin rahat. Tabi ara ara disari cikip iskender gibi Turk yemekleri yiyebilmek de cok guzel olurdu:) ama burada oyle bir sansimiz yok maalesef.

Selcen Şenocak dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.eminim tadı da burdakilerin aynısıdır görüntü süper. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Kalimeero'cum,
Canim hayirli olsun okulun bitmis.Insallah canim sanada nasib olur Turkiye yolculugu.
Sevgilerimle
Gulenay

kalimeero dedi ki...

almula tesekkurler. ilk kez denedim, tavsiye edebilecegim bir tarif.

gulenay, duana soyle kocaman bir amiinn dedim. yaz donemi gelince hasretlik artiyor, n'apacagiz bilmiyorum. :) sana tekrardan hayirli yolculuklar.

Bir Anne dedi ki...

Yalanci kebap diyorum ben bu yemege. Amerikadayken cok guzel gidiyordu, malum kosedeki kebapciya gidip iskender yiyemeyince ozlemimizi gideriyorduk. eline saglik, seninki de cok guzel gorunuyor masallah.