24 Haziran 2007

Fırında kabak



'Kabak ye' tariflerini dolaşırken şekli Baharçiçeği'nin tarifindekine benzeyen ama malzemeleri daha farklı bu yemeği yapmaya karar verdim. Yaz aylarına uygun, hafif, zeytinyağlı, haşlamalı bir yemek oldu. Kabakları halka şeklinde doğrayıp zeytinyağı, tuz, kırmızı biber ve kekikle harmanlıyoruz. Domatesleri de halka şeklinde doğrayıp cam fırın kabımıza bir kabak bir domates şeklinde diziyoruz. Bir miktar maydanoz, yarım soğan, bir sarımsak ve bir tatlı kaşığı zeytinyağını parçalayıcıda iyice karıştırıyoruz. Bu karışımı bir kaba alıyoruz ve üzerine 5 kaşık yoğurt, bir yumurta ve bir tutam tuz ekliyoruz. Hepsini iyice karıştırıp dizdiğimiz sebzelerin üzerine gezdiriyoruz. En üste de bol miktarda parmesan peyniri serpiyoruz. Üzerini folyoyla kapatıp 400F derecede pişiriyoruz. Çıkarmaya yakın folyoyu kaldırıp üstünün de kızarmasını sağlıyoruz.

4 yorum:

Bir Anne dedi ki...

Eline saglik Kalimeero, cok hos gorunuyor. Acaba boyle denesem cocuklar yer mi dersin?:)

kalimeero dedi ki...

bir anne, hic bilemiyorum. cocuklar genelde sebze sevmez:)

Serpil dedi ki...

hmmm bu nefis görünüyor Kalimeero...Bende evdeki kabakları nasıl değişik değerlendirsem diye düşünüyordum. Çok sağoll...

kalimeero dedi ki...

serpil ben bunun besamel soslusunu yapiyorum ama esim ona bayilmadigindan:) boyle denedim. insallah sen de begenirsin.