27 Haziran 2007

Mantar dolma



Bu dolmalardan iki tane kahvaltı için hazırladım. İki büyük mantar yıkanır, içleri oyulur ve tuzlanır. İçinden çıkan mantar sapları bir kaba doğranır. Bu kaba beyaz peynir, zeytinyağı, kekik ve tuz eklenir. Bir domatesin kabukları soyulur, suyu mantar çanaklarına sıkılır. Domates, kaptaki peynirli karışıma küp küp doğranır. Hepsi karıştırılıp çanaklara doldurulur. Çanakların altına ve kenarlarına fırçayla zeytinyağı sürülür. 400F derecede pişirilir. Üzerine parmesan peyniri serpilerek sıcak sıcak servis yapılır.

8 yorum:

Serpil dedi ki...

Canım kalimeero ben mantarın her türlüsüne evet derim. Çok severim senin anlayacağın.Hele Sapanca maşukiyede özel bir peynirle yapıyorlarki yemede yanında yat misali. ellerine sağlık canım.

kalimeero dedi ki...

Bu Masukiye kismi aklimda bulunsun. Tr'ye donunce ilk firsatta Anadolu'yu gezip yorelerin kendine ait yemeklerini tatmak istiyorum.

hayat dedi ki...

Kalimeero'cuğum, mantar dolma harika tam yemelik olmuş. Ellerine sağlık canım İlk fırsatta deneyeceğim.
Sevgilerimle...

Damak Tadı dedi ki...

Canım,harika olmuş mantar dolman ellerine sağlık.Bende mantarı çok severim ve de sık sık yaparım.Seninkisi ise bizim yaptıklarımızdan farklı ve değişik olmuş,ilk fırsatta deneyeceğim canım.Teşekkürler..

Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

merhabalar mantar dolma çok ilginç ve güzel bir yemek olmuş ellerine sağlık...
selamlar...
www.denizesintisi.com

Cafe Gusto dedi ki...

merhaba Kalimero
siteni gezdim pek beğendim herşey çok güzel ellerine sağlık.
sevgilerimle...

umran dedi ki...

Nasilsin kalimeero,hal hatir sormaya geldim.

kalimeero dedi ki...

hayat, ziyaretin icin tesekkurler. bu tarif senin elinden daha guzel olacaktir eminim.

Gul hosgeldin. mantarin her turlusu harika oluyor. benim de son birkac yildir yemeye basladigim bir sebze. meger omrumun yarisi bosa gitmis:)

ebru hosgeldin ve tesekkur ederim.

cafe gusto, hosgelmissin. ben de senin siteni gezdim. ellerine saglik, oglun da dunya tatlisi:)

umran'cigim, bir 10 gundur tr'deydim. dayanamayip gittim yine, surpriz yaptim bizimkilere:) yeni dondum. eksik olmayip ugramissin yine, sagolasin. sen de iyisindir insallah.