9 Ağustos 2006

Mantarlı patates salatası


Arkadaşlarla açık havada kahvaltı yaptık bugün. Menümüzde simit, kek, poğaça, aşure, çilekli pasta, meyve, ıspanaklı gözleme, patates salatası, karışık kızartma, kabak tatlısı ve kahvaltılıklar vardı. Bu patates salatasını ilk kez yaptım ve sanırım bundan sonra sık sık yapacağım. İçinde tapa edilmiş mantar var. Yarı haşlanmış patatesler de bir süre mantarlarla tavada kavruluyor, ardından yeşillikler ve rendelenmiş havuç katılıyor. Limon, zeytinyağı, tuz ve sumak eklenip servis yapılıyor.

2 yorum:

Hulya dedi ki...

ben patatesleri mantarlarla kavururken benim patateslerin rengi karardi,mantardan dolayi galiba?napcaz?seninkiler bembeyaz?naptin?

kalimeero dedi ki...

Hulya mantarlar onceden iyice pisirilmis olacak; sularini patatese salmis olabilirler. Belki de kararmasi patatesin cinsindendir, bilemiyorum. Gecen gun vaktim vardi, patatesleri hic haslamadan, biraz ufak kuplere bolerek kattim mantarlara. O da guzel oldu.