22 Ocak 2007

Fırında köfte kule



Efendim ne isim vereceğimi şaşırdım yemeğe. Doğaçlama bir şekilde yaptım, ardından internette araştırıp ismi var mı diye baktım ama bulamadım. Bulduklarımda patates yok. Tarif şöyle: Patlıcanlar ve patatesler dilimlenip yağda çok az kızartılır ve tuzlanır. Köfteler yuvarlanır (köfte bendeki İzmir köfte tarifi). Fırın tepsisinin dibine patates, üstüne resimdeki gibi sırasıyla köfte, patlıcan, domates ve biber dilimleri dizilir ve kürdan batırılır. Tepsi aluminyum folyo ile iyice kapatılır ve yemek bir saat pişirilir. Diğer tarafta 1 domates, iki kaşık salça, bir bardak su, fesleğen ve biraz zeytinyağını karıştırıp pişirerek hazırladığımız sos fırın tepsisine yavaşça dökülür, bir kısmı da malzemelerin üzerine gezdirilir. Folyo kaldırılır, ızgara kısmında yemek 5 dk. daha tutulur ve çıkarılır. Bu kadar!

Peynirli mantar



Mantarlar yıkanır ve çok ince olmayacak şekilde cam fırın kabına doğranır. Üzerine tuz, kekik ve kırmızı pul biber serpilir ve birazcık zeytinyağı gezdirilir. İki kaşık yardımıyla bunlar iyice harmanlanır. Üzerine beyaz peynir ufalanır ve biraz daha karıştırılır. Üstü açık bir şekilde fırında pişirilir. (Malzemeler kendi suyunu bırakacak, sonra çekecek, peynirler birazcık eriyecek. O zaman yemeğiniz pişmiştir.) Kahvaltıya harika gider. Etli yemeklerin, patates püresinin yanına da. Genelde beğenmediğim yemekleri zaten siteye eklemiyorum, tekrar denenmek üzere resimleriyle bekliyorlar. Ancak bu başlıktaki iki yemeği de zor bir yorumcudan tam not almaları hasebiyle gözüm kapalı tavsiye edebilirim.

9 yorum:

hayat dedi ki...

Merhaba Kalimeero,gözümüz yolda kalmıştı,ama maşallah bir geldin pir geldin, ellerine sağlık canım. Yemekler muhteşem görünüyor.Ben gurme değilim, ama naçizane fikrimi sorarsan hepsi tam puan.Selam ve sevgiler..

kalimeero dedi ki...

hayat'cigim tesekkur ederim. ilk yorumun senden olmasi ne guzel. eksik olma. tarifler birikiyor, vakit bulunca yazabiliyorum ancak. dun biraz sekli semaliyle de ugrastim sitenin. yeni blogger'a gectim de:)

Adsız dedi ki...

ben bu kulelere bayıldım,patlıcan zaafımda olabilir,tabii...çok hoş görünüyor,ilk fırsatta deneyeceğim,ellerine sağlık.selamlar..

kalimeero dedi ki...

suheyla mutlaka dene bak kefilim buna:) Ben de patlicani cok severim. Artan patlicanlarla da kendime sandvic yapmistim. Icine patates kizartmasi, domates ve yesillikler koydum..mmmm.. okuldan ac ac gelince oyle guzel gitti ki:)

Unknown dedi ki...

Kalimeerocum gelememistim sana aa bu unuutugm manasina gelmiyor bilesin.Mantar tariifne bayildim.Saolasin.Sevgiler.

kalimeero dedi ki...

gulenay zaten ben de bir suredir yoktum:) hosgeldin tekrar. mantara esim de bayildi.

Esma dedi ki...

kalimeerocum, bende bekliyordum yeni tariflerini. ellerine saglik canim, benim favorim mantar :) bu sekilde denemem lazim, hic denemedim. paylastigin icin tesekkurler.

Bocuruk dedi ki...

Kalimeerocuğum,
Canım ben bu yemeğe kürdan kebabı diyorum. Daha doğrusu öyle dendiğini biliyorum. Ellerine sağlık canım hepsi çok güzel olmuş :)

kalimeero dedi ki...

ben geldiimmm. bir suredir sehir disindaydim. yeni yorumlarinizi gordum cok sevindim. esma'cigim dene bakalim nasil bulacaksin, ben beyaz peynirli ilk kez yaptim, ama mantari tam kararinda pisirmek lazim, ne cok ne az.

bocuruk'cugum bak ne guzel bir ismi varmis, sagolasin yazdigin icin. ben de bir kebap cesididir herhalde diyordum ama emin degildim. Eksik olma. sevgiler.