5 Ocak 2007

Sebzeler.. ve tabii ki meyve

Lahana salatası'nın tarifi Hülya'dan. Özellikle açken yapıp yemeyi deneyin ama benim gibi fazla kaçırmayın:)


Kuzu etli taze fasulye. Fırında değil de ocak üstünde pişirilmesi tavsiye olunur. Tarifi yazmaya gerek yoktur sanırım.


Kabak graten tarifi bujene'den. Karnabahar ve ıspanak gibi sebzelere de aynı tarif uygulanabiliyor.


Fırında zeytinyağlı taze bezelye. Bu bezelyeyi yanlışlıkla bakla yerine aldım:) Sonra bu şekilde başka sebzelerle karıştırıp fırına verdim. Normalde salçalı sulu yemekleri daha çok severim ama bunun da özellikle patatesleri çok lezzetli oldu.


Zeytinyağlı pırasa. Geçen komşudan kokusu gelince ben de yapayım bari dedim:) Küçükken pek de sevmediğim bu sebzeyi şimdi bayıla bayıla yiyorum. Ama hatırlatan bir şey olmasa yapmak aklıma gelmiyor nedense:)


Ispanak yemeğini herkes biliyor. Bazen kıymalı, bazen pirinçli, bazen yumurtalı yapıyorum. Burada ıspanaklar hazır paketlerde yıkanmış ayıklanmış olarak satılıyor. Böyle besinli ve fazlasıyla topraklı bir sebzenin pişirilmesi için ne büyük kolaylık tahmin edersiniz.

Meyve salatası eşimden. İçinde armut, mandalina, elma, portakal, kivi ve nar var. Bunlar doğrandıktan sonra üzerine karışık meyve suyu gezdiriliyor.

8 yorum:

Beyhan dedi ki...

Merhaba Kalimeero'cuğum.Fotoğraflar harika hangisine bakacağımı şaşırdım.Meyve salatası gecenin bu saatine daha çok yakışır sanırım:))

hayat dedi ki...

Selam kalimeero'cum.Tarifler peşpeşe geldi ne güzel eşinle beraber yapmışsınız ellerinize sağlık. Görüşürüz sevgiler..

Adsız dedi ki...

selam kalimeero bu ne güzel bir sayfa ,sebze festivali yapmıssın,ellerine sağlık..ben kabak graten alayım...

kalimeero dedi ki...

beyhan, hayat, suheyla hosgeldiniz. tarifler birikmisti, ben de hepsini birden aradan cikardim:) yorumlariniz icin sagolun.

Adsız dedi ki...

Merhaba Kalimeero
Sayfanizi sik sik takip ediyorum. Guzel seyler yapiyorsunuz ellerinize saglik. Daha once yazdigim bir yorumumda Sivasli olup olmadiginizi sormustum. Y. Bulent Bakilerin siirini okuyunca sormadan edemedim. Cunki ben Sivasliyim ve sanirim siiri gorunce milliyetcilik duygularim kabardi :)) Aaa bu arada ben Arizona'da yasiyorum. Hulya beni iyi tanir(Hulyalar) Gorusmek uzere..SERAP BEKAR

kalimeero dedi ki...

Serap merhaba. Yorumunu sen soyledikten sonra gordum, ziyaretin icin tesekkurler. O siir de senin gibi Sivas'i iyi bilen bir edebiyatcinin kaleminden cikmis. Hatta eminim gurbet elde sen daha guzellerini yazarsin. Ben Trabzonlu'yum, Istanbul'da oturuyor ailem. Ben de ne zaman Istanbul siirleri gorsem ayni hissiyata kapiliyorum. Memleket gibisi var mi?.. Ustune ben de edebiyatciy(d)im. Bu arada ilk firsatta hulya'ya sorarim seni:) Ortak bir de arkadasimiz var demek:) Yine beklerimmmm.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Kalimero
severek yediğim ne varsa onları yapmışsın,
renkli sebze yemekleri, ve meyve salatası..
mest ettin beni, ağzımdan sular fışkıracak birazdan,
en iyisi ben yemeğe gideyim:)

kalimeero dedi ki...

:) Pinar guldurdun beni. Sen daha guzellerini yaparsin eminim. Yorumun icin sagol.