28 Ocak 2007

Fransız sandviç ekmeği



1 su bardağı ılık su
1/4 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı tereyağı
2 tatlı kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
3 su bardağı un
2,5 tatlı kaşığı aktif kuru maya

Malzemeler bu sırayla ekmek makinesine konur ve hamur ayarına getirilir. Hamur yoğurulup kabarınca çıkarılır ve elle tekrar biraz yoğrulur. Dayanıklı bir kaba yerleştirilir, ılık fırında tekrar kabarması beklenir. On santim uzunluğunda silindir şekilleri verilir ve altına irmik tozu serpilen tepsiye yerleştirilir. Hamurların üzeri suyla ıslatılır, bıçakla üzerlerine boydan boya biraz derince bir çizik atılır, az un serpilir ve 450F derecede iyice kızarana kadar pişirilir. (Ben flaş kullandığım için resimde biraz açık renkte çıktılar.) Kıtır kıtır sandviç ekmekleriniz hazır! Hemen yumuşamasını istiyorsanız fırından çıkardıktan 5 dk. sonra bir beze sarıp kapalı bir kapta tutabilirsiniz.

Bunlar da başka sefer yaptığım çiziksizleri:)

14 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Selamlar,
Canım hoşgeldin..Sandviç ekmeklerin çok nefis gözüküyor ellerine sağlık..
Bende yapıyorum ama nedense hiç güzel olmuyor..((( Tekrar ellerine sağlık canım..

Mutlu bir hafta diliyorum..Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

kalimeero , asure gunun hayirli olsun .ekmeklerin ne guzel oyle ..siz bana ekmek makinasi aldirttiracaksiniz bu gidisle.hulya ya da selam soyle benden.hepinize selamlar..

umran dedi ki...

kalimeerocum eger kabul eder birde vakit bulursan seni mimledim;)

hayat dedi ki...

Merhaba kalimeerocum,şükür kavuşturana.Sandviç ekmeklerin harika görünüyor ellerine sağlık. Hemen yemeli ondan sonra gelsin kilolar sanki yokmuş gibi:)

Uzaklara selam ve sevgiler..

Adsız dedi ki...

merhabalar,ekmekler çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık.
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

bu ekmekler nefisss.ben de yapacağım ama seninkiler kadar güzel olmazsa diye endişe ediyorum..selamlar canım,ellerine sağlık..

kalimeero dedi ki...

Guzel arkadaslarim, hepinize sevgiler, saygilar, merhabalar:) Insanin evi gibisi yokmus. 4 gun bir workshop'tan dolayi evden uzaktaydim. mecburen hep disarida yemek yedik. Midem artik agir ve yabanci restoran yemeklerinden iflas etti. Soyle sade domatesli bir salata, sicacik bir tarhana corbasini o kadar ozlemistim ki, eve gelir gelmez yaptigim ilk sey bunlardi. ve tabii guzel arkadaslarim kalimeero'ya ugramis mi, bana selam cakmis mi diye bakmak.. hepinize teker teker tekrar sevgilerimi gonderir ve bu sandvic ekmegini denemenizi oneririm. tutmaz, etmez diye endiselenmeyin. citir citir, ici disi iyi pismis ekmek seviyorsaniz tam istediginiz gibi olacak. kolay gelsin.. kali-

Esma dedi ki...

ellerine saglik canim, masallah bu ekmek konusunda supersin yani, Allah kolaylik versin baya yogun geciyor gunlerin arkadasim, gorusmek uzere insallah.

kalimeero dedi ki...

esma sagolasin. benim de husranla sonuclanan ekmek denemelerim oldu ama buraya eklediklerimi guvenle yapabilirsiniz. hatta bu yorumu yazarken fransiz sandvic ekmegi hamurum makinede yogruluyor. tabi senin sitendeki silikonda yaptigin ekmek tarifi de aklimda, denenecekler arasinda.
bu arada senin ufaklik 8 aylik olmus ya, profilinde gordum, ne cabuk geciyor zaman.. yakinda onun da dogum gununu kutlariz de mi annesi?:)

Hulya dedi ki...

kalimeero;
senin bu ekmek oyle guzel gozukuyorki,icine beyaz peynir domates koyup yesek simdi keske cayla,bu arad sobelenmissin,kolay gelsin:)

kalimeero dedi ki...

hulya hosgeldin, yeniden yorumlarini gormek ne guzel. bu arada hakkatten beyaz peynir-domates ikilisi fena halde yakisir buna:) yanina da cay kondurmussun off..

Adsız dedi ki...

Merhaba,

ekmekler çok güzel

ellerinize sağlık ...

ben de denemeliyim...

Kıbrıs'tan Kocaman sımsıcak sevgiler..

kalimeero dedi ki...

zerrin kalimeero'dan da Kibris'a selamlar! Bu ekmegi her yapisimda daha da guzel oluyor, tavsiye ederim. sevgiler.

bembi dedi ki...

bu tarifinizi dün denedim ve gerçekten harika bir sonuç aldım :)) üstü çıtır çıtır içi ise yumuşak ve tereyağ kokulu. :) hepmakinada hazır ekmek karışımlarını kullanarak yapiyordum. bu tarifi kesinlikle kaybetmiycem :))) teşekkürler! :)