31 Temmuz 2007

Tavuklu ıspanak çorbası



Evdeki ıspanak bolluğundan fırsat, bu hafta hep ıspanaklı tariflerle geçti ve bir sürü yeni yemek öğrendim. Bunlardan birisi de ıspanak çorbası. Tarif Becel'in yemek kitabındaki tariften çok az değişik.
Bir tencerede zeytinyağını kızdırıp yarım kuru soğanı içine doğrayın. Soğanlar kızarınca içine 1 yemek kaşığı kepek unu ekleyin ve kavurun. Sonra içine yavaş yavaş 1,5 su bardağı tavuk suyu ve 1,5 su bardağı normal su ekleyin. Kaynatın. Daha sonra içine, hepsi küçük küçük doğranmış bir adet ufak tavuk göğsü, bir domates, 150 gr. ıspanak ve bir adet rendelenmiş havucu ekleyin. Karıştırın. Tuzunu, karabiberini de ekleyip tavuklar pişene kadar kaynatın. Kıyılmış maydanozla üzerini süsleyebilirsiniz. Altunizade çorbasından sonra nefis bir çorba daha öğrenmiş oldum. Hepinize denemenizi öneririm. Afiyet olsun!

4 yorum:

yaban mersini dedi ki...

cnm..ıspanak kış sebzesi değil mi..ne çok ıspanak yapmıssın böyle.canım istedi.neyse ki pazarda hala ıspanak var.slmlar.

pervin dedi ki...

ellerine saglık calimero çorba nefiz limonlu limonlu of canım çekti sevgiler.tahtakasik

Serpil dedi ki...

Canım mrh; ihtiyaba binaen tamda çorba ararken buldum. Çok iyi geldi çok fazla çorba tarifine ihtiyacım var. Okumussundur belki sıkı bir perhize girdim. Sağol...

Esma dedi ki...

kalimeerocum, bu corbayi gercekten merak ettim, hazir ispanak varken deneyecegim, yorumumu tekrardan iletirim, ellerine saglik.