15 Mart 2006

Ev ekmeği


Ekmek makinesinden az önce çıkardığım bu ekmeğin içinde iki bardaktan biraz az ve ılık su-süt karışımı, iki çorba kaşığı kadar margarin, iki çorba kaşığı şeker, iki tatlı kaşığı tuz, dört bardak un ve iki tatlı kaşığı instant maya var. Malzemeler bu sırayla katılıyor. Ev ekmeği gibisi yok çünkü içindekilere güvenebilirsiniz ve her zaman sıcak sıcak yeme şansınız var. Hele yanında tereyağı da olursa bir oturuşta ekmeği yarılamak işten bile değil..
Yorumlardan sonra not: Makinede ekmek yaparken dikkat etmeniz gereken birkaç şey var: Tüm malzemeler oda sıcaklığında olacak; özellikle su-süt karışımı çok sıcak olmayacak. Maya abartılmayacak; fazla konursa ekmek kabından taşar ve kapağa yapışır, ayrıca taşan kısımlar ısının etkisiyle yanar. Üçüncüsü de; yeterince un katılacak. Hamur biraz cıvık olursa kabarınca ortası çöker ve ekmeğinizin tadına zarar gelmese de görüntüsü pek de hoş olmaz.

4 yorum:

Hulya dedi ki...

bu ekmegi mutlaka denemelisiniz,ben yaptim,tadi goruntusu insani cok cezbediyor.

Adsız dedi ki...

Merhaba :)

Seni siteme yorum bırakan hülya arkadaşımın sitesindeki linkten buldum. Ekmek tarifin çok hoş, resim de çok güzel. Demek ki deneye deneye keşfettiğimiz ölçüler birbirinin aynı :)

Ellerine sağlık.

Sevgiler,

selin (www.selincaglayan.com)

kalimeero dedi ki...

Selin merhaba,
Ben de senin siteni gezdim. Cok canayakin, seker bir site. Daha once gormemistim, bizi tanistiran Hulya'ya da buradan tesekkurler:)
Ekmek tarifinin makinenin kullanma kilavuzundaki Basic ekmek tarifinden pek farki yok. Ben her yaptigimda guzel oluyor. Ancak malzemelerin oda sicakliginda olmasina dikkat etmek lazim.

akçahan dedi ki...

Merhaba Kalimeero;

Ekmek çok harika görünüyor... Bir dilim alabilirmiyiz :)