19 Mart 2006

Lazanya


Lazanya İtalyan mutfağından ödünç aldığımız lezzetlerden biri. Makarna sevenlerin değişik soslarla deneyebileceği bu yemeğin asıl sosunu ben kıyma, mantar, biber ve soğanla yaptım. İstenirse brokoli, havuç gibi sebzeler de katılabilir. Makarnanın ve sosun fırına koymadan önce pişmeye yakın hazırlanmış olmasına dikkat ediyoruz. Beşamel sosu da biraz fazla ve cıvık hazırlıyoruz. Bir dahaki sefere ben lazanyanın beşamel sosuna da biraz kaşar katacağım. Tahmin ediyorum makarna katlarının birbirine daha iyi tutumasına yardım eder. Her kata kıymalı-mantarlı sostan ve biraz da beşamelden ekleyip, en üstünü beşamel ve kaşar rendeleriyle kapatıyoruz. İstenirse maydonoz da serpilebilir. Lazanyayı organik aldığım için makarnaları kaynattığım suyun bir kısmını sakladım. En son bu sudan yemeğin yarısına kadar ekleyip yarım saat pişmek üzere fırına verdim.

Hiç yorum yok: