9 Kasım 2006

Beşamel soslu karnabahar


Kış sebzeleri piyasaya çıkmaya başladı. Karnabaharları limonlu suda haşlayıp suyunu süzdürüyoruz. Zeytinyağıyla yağladığımız geniş borcama koyuyoruz. Beşamel sos için iki yemek kaşığı margarinde bir yemek kaşığı unu kavuruyoruz. İki su bardağı sütü yavaş yavaş ekleyip karıştırıyoruz. Biraz pişince ocaktan alıp tuz ve kırmızı biber ekliyoruz ve karnabaharların üzerine döküyoruz. Pişmeye yakın üzerine kaşar rendesi serpiyoruz, kaşarlar eriyince fırından çıkarıyoruz. Kuru naneyle servis yapıyoruz.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor

umran dedi ki...

buzdolabimda karnibahar var ve degisik birsey yapmak istiyordum.besamel sosunun kivami nasil?durumu.servis yaparken dilimleyebiliyormusun?ne cok soru sordum.ellerine saglik..

Bocuruk dedi ki...

Ellerine sağlık canım :) Ben uğrayamadım son günlerde çok güzel şeyler yapmış ve eklemişsin sayfana. Karnıbahar böyle çok değişik ve güzel oluyor değil mi?

Hulya dedi ki...

bene gecen sene ogrenim bu yemegi,ama benim mgoruklerimin ustleri cok kizarikti,buyuk buyuk parcalar halinee haslanigi icin servisi kolay oluyordu,nasildi tadi?ben kiymalisini bulduktan sonra baska bisey denemez oldum:)

kalimeero dedi ki...

ebru sagolasin.

umran, besamel sos biraz akici oluyor. Dilimlenmiyor, servis kasigiyla aldim ben. servisi boyle bana daha hos geliyor, karnabaharlari tabaga koyduktan sonra uzerine kalan sostan istedigim kadar gezdiriyorum. Ama dilimli seviyorsan tahmin edecegin gibi un miktarini artirman yeter.

bocuruk tesekkurler. karnabahari her turlu yapiyorum. kizartma, kiymali yemek vs. boyle firinda da iyi oluyor.

hulya, benim yaptigim daha farkli. uzerini istedigin kadar kizartabilirsin tabi. ama buyuk parcali olunca agzima hep karnabahar geliyor. cok favori bir sebzem degil onun icin ben de mumkun oldugunca sosla karissin deyu iyice parcalayip koydum. soslarla guzel oluyor. kiymalisi benim de en sevdigim sekli sanirim.

Adsız dedi ki...

ya ben de karnabahar pek sevmem,ama şimdi bu öneriler güzel geldi yani sıvı bir beşamel sos ve iyice parçalanmış karnabaharlar,denemek lazım..