6 Kasım 2006

Şekerpare



Şekerpareyi arkadaşım Deniz'in baby shower partisi için yapmıştım. Aslında her zaman yaptığım bir tatlı ama şimdiye kadar siteye koymamışım. Tarif Ayşe ablama ait. Ben ufak değişiklikler yaptım. Mesela içine bir yemek kaşığı hindistan cevizi rendesi ekledim ve şerbetindeki şeker miktarını azalttım. Ablam ne zaman yapsa çok güzel olur. Benim kınamda tepsi tepsi yapmıştı sarmaların yanına. Misafirler bayılmıştı. Ben de başka şekerpare tariflerine hiç bakmıyorum artık. Şerbetin miktarı tam yerindeymiş aslında, hiç azaltmasaymışım daha iyiymiş. İşte az tatlı olsun merakımdan.. Hindistan cevizi de isteğe bağlı. Bir arkadaşım şekerparenin hamurunu bir gece buzdolabında bekletirsen daha da güzel oluyor demişti. Onu da bir dahakine denemek istiyorum. Bu arada kavrulmuş fındıkları yanında nefis fındık ezmesiyle beraber taa Giresun'dan buraya bize getiren Orhan beye çok teşekkür ederim buradan. Ne kadar makbule geçti.

Malzemeler: 250 gr. margarin, 2 yumurta, 1 çay bardağı ince irmik, 1 çay bardağı pudra şekeri, 1 paket vanilya, 1-2 paket hamur kabartma tozu, aldığı kadar un.
Yapılışı: Önce şerbeti hazırlayalım. 3 bardak su ve 2 bardak şekeri kaynatın. 10-15 dk. sonra 1 tatlı veya yemek kaşığı limon suyu ekleyin. Biraz daha kaynatın ve ocaktan alıp soğumaya bırakın. Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeleri derin bir kapta karıştırın. Unu ve kabartma tozunu da ekleyip çok yumuşak bir hamur yapın. Altını yağladığınız tepsiye yuvarlaklar yapıp dizin ve ortalarına fındık içi yerleştirin. Fındık içiniz yoksa şekerparelerin üzerine yumurta sarısı sürün ve çatalla çizik atıp şekil verin. Üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkarıp 3 dk. bekleyin ve ılınmış haldeki şerbeti üzerine yavaş yavaş dökün. Hepsini dökmeniz gerekmeyebilir. Tepsinin üzerini alüminyum folyo ile kapatın ve 4-5 saat veya bir gece bekletip servis yapın.

Bu tarifi isteyen hocama İngilizcesini yazıp göndermiştim. Onu da buraya ekliyorum; belki kalimeero'ya yolu düşen yabancılar olur da denemek isterler deyu.

Shekerpare (Piece of sugar) recipe

Ingredients:
1 cup margarine (2 sticks)
2 eggs
4 tablespoons fine semolina
4 tablespoons powdered sugar
1/2 teaspoon vanilla extract
1 teaspoon baking powder
4 cups flour (approx.)
1 tablespoon fine coconut (optional)

For sherbet:
3 cups water
2 cups sugar
1 tablespoon lemon juice

For dressing:
Hazelnut, OR,
1 egg yolk and fine coconut

Boil the sugar and water together for 10 minutes. Add the lemon juice and continue boiling for 2 more minutes. Remove the sherbet from the oven and let it cool a little. (It should be warm but not hot, when you use it.)

Preheat the oven to 330F degrees. All the ingredients should be at room tempreture. Mix margarine, eggs, semolina, powdered sugar and vanilla extract. Add 3 cups of flour and the baking powder to your mixture. Knead thoroughly. The last cup of flour should be added gradually. You might not need all of it. Stop adding flour and kneading when your dough reaches a very soft but not sticky consistency. Butter the surface of a pyrex or a baking tray which doesn’t get hot quickly and burn the cookies. Make small balls, place them on the tray and flatten them a little bit. Insert one hazelnut in the middle of each piece. (OR, if you don’t have hazelnut, brush the surface of each piece with egg yolk before baking, and sprinkle some coconut over the shekerpare before serving.) Bake until the top is golden brown. Let the cookies cool only for 3 minutes. Pour the warm sherbet gradually on the cookies. (You may not need all of the sherbet; just enough for the cookies to absorb.) Cover the shekerpare with aluminum foil. It is ready to serve after 4-5 hours. Do not refrigerate until after 2 days.

19 yorum:

Hulya dedi ki...

sekerpareler findikli oldugu icin hemen kapmistim bir tane,once findigini kemirdim bir guzel,ama demek icinde irmik vardi,hic anlamadim,ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Şekerpareler nefis görünüyor tamda tatlı krizim tutmuşken ellerine sağlık kolaylıklar Ebru

Adsız dedi ki...

eline sağlık,şekerpare çok severim,ben de yapayım inş.en kısa zamanda,by the way,bu baby shower partısi nedir,merak ettim,yani biz amerika da yaşamıyoruz da,hatırlatayım dedim..slmlar

kalimeero dedi ki...

hulya, irmik agizda dagilmasini sagliyor sanirim. afiyet olsun.

ebru buralarda olsan beraber gotururduk hapur hupur:) ben tatli sevmem ama sekerpare bir, tulumba iki.:)

kalimeero dedi ki...

suheyla selam. baby shower'i bizim hulya sitesinde cok guzel acikladigi icin ve bu parti onun evinde oldugu icin ben tekrar yazmayayim dedim. Ama kisaca hamile arkadaslara bebekleri dogmadan verilen bir parti bu. herkes hediye ve yemek getiriyor, oyunlar oynaniyor vs. yani dogumuna yakin arkadaslarinin yaninda oldugunu hissettirmek, belki bebek alisverisine yardimci olmak ve bu guzel olayi kutlamak icin. shower hediye yagmuru gibi bir anlam tasiyor. aslinda tr'de dogumdan sonra yapilan ziyaretlerin abartilmis sekli diyebiliriz. belki inancli insanlar daha kaderci olduklari icin bizim kulturumuzde bebek sag saglim dogmadan boyle bir kutlama yapilmiyor. genelde ilk bebeklere yapiliyor ama ikinci bebekler icin yapilan baby shower'da da hediyeler bebege degil anneye geliyor. daha guzel yani:) yakinda bir de boyle bir partimiz olacak baska bir arkadasa.

Adsız dedi ki...

aaa,ben bunu biliyorum,sadece adını bilmiyordum,-bir veya birkaç-filmde görmüştüm,teşekkürler bilgi verdiğin için,slmlaaar...

Zeynep Oz dedi ki...

ingilizce sekerpare tarifi bulmusken siteme eklemeyi dusundum. seni referans vererek. tabi ne zaman yaparim belli degil.. hala isler yogun..
ellerine saglik kolay gelsin..

kalimeero dedi ki...

zeynogelin sekerpare tarifini eklemene memnun olurum. Sekerpare bildigim kadariyla kalsik bir Turk tatlisi, dolayisiyla senin sitenin icerigine yakisir. Calikusu'nda Aydan Sener'e de mi sekerpare deniyordu? Bu tatlinin ismi bana direkt onun yuzunu hatirlatiyor. Ne guzel kadin ya. Eskiden beri cok begenirim onu. Allah yaratmis iste.

Damak Tadı dedi ki...

Canım,
Şekerparelerin mükemmel olmuşlar,hepsi bir çırpıda çımış sanki ellerine sağlık.Afiyetler yiyin..Sevgiler

umran dedi ki...

masallah sana kalimeero hem okuyor hemde lezzetli seyler yapiyorsun..ellerine saglik,nefis gorunuyor.

Beyhan dedi ki...

Şekerparelerinin şekilleri çok muntazam olmuş,ellerine sağlık.Tadı nasıldı kim bilir?

Adsız dedi ki...

yok çalıkuşunda aydan şenerin adı gülbeşeker'di..Zannediyorum içinde nişasta olan bir kurabiye çeşidi.

kalimeero dedi ki...

:))) suheyla.

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık..

Pastane şekerparesi gibi görünüyorlar...

Selam ve sevgiler...

kalimeero dedi ki...

Serinmavi sagolasin. Sayfan karnimi aciktirdi, her sey cok lezzetli gorunuyor.

Adsız dedi ki...

Ha Allah razi olsun. Genc yasimda Amerikaya geldim, uzun suredir donemedim. Yemek pisirmeyi sitelerden ogreniyorum ama milletin bardak olcusu farkli oldugu icin tutturamiyordum. O kadar cok denedim ki sekerpareyi. Seninkilerin estetigi cok guzel, eminim cok lezizdir. Bir de ingilizcesini gorunce maden bulmus gibi oldum,burada saat gece 3:36, simdi bu tatliyi yapicam :) Hay elleriniz dert gormesin emi :)

Adsız dedi ki...

1 cay bardagi 1/2 cup olduguna gore, irmik ve seker orani 8 tablespoon olmaz mi?

1/2 cup = 8 tablespoon
1/4 cup = 4 Tablespoon

Yanitlarsaniz cok sevinirim. Hamurun kivami "kulak memesi" dedigimiz kivam mi olucak yoksa chocolate chip kurabiye hamuru gibi mi olucak? Bana kalirsa ben un ekler dururum da :)

Mine

Adsız dedi ki...

ı am engilish yapmayi çok isteti ben çok teşekkür ederim ben

hilal dedi ki...

ben çok sevdim bu siteyi