5 Kasım 2006

Fırında köfte


Bu şekilde köfteyi Süheyla'nın sitesinde görmüştüm, çok hoşuma gitmişti, belki de salçasız olduğundan. Yaptım ve o kadar beğendik ki, hemen beş yıldızlı yemekleri eklediğim defterime yazmaya karar verdim. Bir süre önce yaptığım İzmir köfteden çok daha güzel oldu hiç abartısız. Öyle özel bir tarif değil görüldüğü üzere ama bu şekilde yapmadıysanız mutlaka deneyin derim. Yarım kilo kıyma, bir baş rendelenmiş soğan, bir yumurta, bir diş sarımsak, bir çay bardağı ince doğranmış maydanoz, ekmek içi, tuz ve hepsinden çok az olmak üzere acı biber, kimyon ve kekik. Bunları güzelce yoğuruyorsunuz ve parmak şekli verip buzdolabında birkaç saat bekletiyorsunuz. Bu arada resimdeki gibi doğradığınız patatesleri yağda hafif kızartıyorsunuz. Altını biraz yağladığınız bir fırın tepsisinin (altı çok çabuk kızmayacak ama borcam gibi de kalın olmayacak tepsiniz, bu çok önemli) kenarlarına resimdeki gibi köfte, domates ve yeşil biberleri diziyorsunuz, kızarttığınız patatesleri de ortadaki boşluğa yerleştiriyorsunuz. Hiçbir sıvı eklemiyorsunuz ve ağzını folyoyla kapatıp 380F derecede yemeği pişiriyorsunuz. (Köfteler suyunu salarak pişiyor.) Çıkarmaya yakın üzerini açıp biraz kızartıyorsunuz. Ben ayriyetten ufak bir tencerede 1 yemek kaşığı salça, bir küp küp doğranmış domates, 1 yemek kaşığı zeytinyağı ve 1,5 bardak suyu kaynatıp sos yaptım, istediğimiz zaman servis tabağına eklemek üzere. Bu yemeğin yanına cacık tavsiye olunur. Afiyet olsuuun.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık,
köften çok güzel görünüyor,benim yaptıgım köftelerin resmi çok güzel çıkmamıştı,senin resim de harika,ayrıca sos fikri çok mantıklı,ben de bir dahaki sefere öyle yapayım,slmlar..

Adsız dedi ki...

bu arada iznini almadım ama seni arkadaş listeme ekledim,slmlar...

Hulya dedi ki...

Kalimeero;hakketen cok guzel resmi,ellerine saglik,ben cok useniyorum biseyleri kizartmaya:)koftelerin cok guzel duruyor ayrica.

kalimeero dedi ki...

suheyla fikir icin ben tesekkur ederim. ayrica arkadas listene ekledigin icin. siteni tanidigima cok memnunum.

hulya haklisin, kizartma olayi beni de cileden cikariyor, butun mutfagi bastan silmem gerekiyor yerler dahil. Neyseki bu tarifte az patates var ve tek onlar kizartiliyor.

resimle ilgili yorumlariniz icin tesekkurler. daha iyi olabilir tabi, evde pek gun isigimin olmamasi bir sorun. Arkadaslarimdan biri (o kendini biliyor:)) sitedeki bazi resimleri benim baska yerden aldigimi saniyormus. o kadar da yazdim profile'a acemi de olsam ben cekiyorum diye. Tabaklarim masam da mi tanidik gelmedi. cik cik:)

Damak Tadı dedi ki...

Ellerine sağlık tatlım,böylesi daha güzel olmuş.Afiyetler olsun.

Sevgilerimle

Beyhan dedi ki...

Mükemmel görünüyor Kali,ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

akşama çok özel arkadaşlarımız gelecek, bende işe geldim ne yapsam diye kara kara düşünüyordum. aradım aradım aradım ve en estetik köfteyi buldum :)

hem yapılışıda kolaya benziyor ve sos fikride çok güzel geldi.

patatesi çiğden koyunca köftenin yanında haşlanmış gibi oluyor bu tadı beğenmiyordum bu tarif süper oldu.hem fazla kızartmada yok:)yaşasııınnn bu blog kardeşliği ne güzel bişeymiş yaa :)

çaylak bir bloger olarak blogunuzun takipçisiyim..