3 Kasım 2006

Kuymak

Nihayet kuymak tarifini yazabiliyorum. Kuymak Trabzon'da çokça bilinen bir yemek. Annem özellikle sahurlarda yapardı çünkü insanı tok tutuyor. Değişik kuymak tarifleri var. Bazıları peynirle yapılıyor. Ben annemden gördüğüm şekliyle yaptım. Çok güzel oldu, aynen yayınlıyorum.


Malzemeler: 100gr. tereyağı, bir su bardağından az yoğurt, 1 su bardağından az mısır unu, soğuk su, tuz. Tereyağını teflon tencerede eritiyorsunuz, üzerine suyu koyuyorsunuz. İçine karıştıra karıştıra yoğurdu ve mısır ununu ekliyorsunuz. Muhallebi kıvamından biraz daha cıvık olacak ki pişince o kıvama gelsin. Özellikle mısır ununu ona göre ekliyoruz, hepsini birden katmıyoruz. Ölçüleri kendinize göre göz kararı ayarlayabilirsiniz. İyice karıştırıp, tuzunu da ekleyip kaynamaya bırakıyoruz. Kaynarken hiç ellemiyoruz, tereyağı üste çıkınca (yaklaşık 15-20 dk sonra) ocaktan alıyoruz. Sıcak sıcak yiyoruz. Kuymağın dibi tutup kabuklaşıyor, biz bu kısmını çok sever, paylaşamazdık:)

8 yorum:

kalimeero dedi ki...

Arkadaslar az once ayarlarla oynarken yanlislikla kuymak postunu yorumlariyla beraber sildim:( Yaziyi word'e kaydetmistim ama tabii ki yorumlar gitti. Yorum birakan arkadaslardan ozur dilerim.. Acemi isi bu kadar oluyor:)

Damak Tadı dedi ki...

Canım,harika olmuş kuymagın ellerine sağlık..Afiyetler olsun..

Tatlım, sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum..Sevgiyle kalın..

Zeynep Oz dedi ki...

eyvah!! ilk defa ilk yorumu ben birakmistim sana (sanirim).. gene olmadi ;)
kuymak'i cok severim. 1 kere yemistim bayilmistim. (izmirde)
bu gidisimde tekrar yiyecegim insallah. ama yapmak cok zor dediler. icinde yogurt oldugunu da hic duymamistim. daha degisik bu tarif sanirim. ellerine saglik

kalimeero dedi ki...

Yapmasi hic zor degil aslinda, tariften de gordunuz. neden oyle denmis acaba. belki peynirli tarifte baska ayrintilar vardir. ben misir ekmegini, misir ununu cok sevmem normalde ama kuymaga bayiliyorum. yogurtlusu daha ekonomik, daha mayhos ve daha saglikli oluyor peynirlisinden. digerinin tadi da ayri tabi.
zeynogelin daha cok firsatin olacak ilk yorumu birakmak icin merak etme:))

Ferhanca dedi ki...

ben buna yorum yazmıştım çıkmamış ..neyse burda tanıdım samsunda çokıyı yapan laz arkadaşlarım var sağolsunlar yaparlar beni çağrırlar ..sonra 5 gün acıkmazsın...yoğurt kondugunu hiç duymamıştım geçen gün bahsettim ,biz bilmiyoruz yoğurtlu dediler.. buda degişiği daha doğrusu tam nerenin kasaba ismi? sevgiler...ferhan

kalimeero dedi ki...

aslinda ben anneme bir sorayim bakayim onun icadi miymis yoksa o da annesinden oyle mi gormus. koprubasili'yiz biz.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Kalimero
bu kuymağı Malatya'da bizimkilerde yapar. Daha doğrusu artık hiç yapılmıyor. Eskiden kışın hep bunu yaparlarmış çok eskiden. O zaman toz şekerde yok, pekmez ile tatlandırırlarmış. Tarifini Ye 15 de siteye eklemiştim ama yapamamıştım.
Ellerine sağlık
sevgiler

kalimeero dedi ki...

pinar demek malatya'da da yapiliyor. bu tatli degil ama ben enisteme sorayim bakayim belki biliyordur.