29 Ekim 2006

Nane

Burada sitenin ortak bahçesi var; herkes bir köşesine ekiyor domatesini biberini. Geçen yıl çeşmenin altına gelen kısımlarda çok güzel nane yetiştiğini farkettik. Kendiliğinden büyümüşler orada. Arada gidip koparıyorum; sonbaharda da biraz çok toplayıp kurutuyorum. Çünkü çok geçmeden hepsi soğuğa yenik düşüyor. Malum, buraya kış erken geliyor. Kendi kuruttuğum naneyle yaptığım ayran çorbasının tadı o kadar başka oluyor ki.. Hazır aldıklarım yanından bile geçmiyor. Ayrıca tazesi domates salatasına ve biber dolmasının içine harika gidiyor. Naneleri 3 kez yıkadım.



Kağıt havluda kuruttum ve üzerini kapatıp gölge bir yerde 1 hafta beklettim.



Sonra elimle ufaladım ve saplarını ayırdım. Nane hazır!

10 yorum:

Bocuruk dedi ki...

Harika. İnsanın kendi kuruttuğu nane kadar temizi olmuyor ve de lezzetlisi. İnsan isterse her koşulda güzel şeyler başarabiliyor. Ellerine sağlık :)

Sevgilerimle...

Zeynep Oz dedi ki...

sevgili calimero,
nanelerini gorunce duygulandim birden.. bana da annem kendi kuruttugu naneleri gondermisti burada kullanmam icin. cok cok kullanmiyorum bitmesin diye ;)
seninkiler de piril piril gorunuyorlar. cok guzel resimlemissin. kavanoz ve tabaklar da tertemiz. ellerine saglik..

Hulya dedi ki...

ne guzel,bende o gun kokleri koparmistimya senle bahceye ektim tuttu:)sagol kalimeero sen burda oldugun icin cok mutluyum ben.nane icin degil elbet;)

umran dedi ki...

masallah sana kalimeero ne guzel nanelerini bile hazirlamissin.Hayirli gunlerde kullanmani diliyorum.

Ferhanca dedi ki...

sen ve hulya aynı yerdesınız ..hemen feslegn tohumu alın nanenın oldugu yerde oda olur tabı ki bahara nanelerın pek guzel kurumuş şöyle yogurtlu çorbayla yersınız afıyet osun...sevgıler FERHAN

Adsız dedi ki...

Nanelerini afiyetle ye bu arada aşağıdaki ekmeğe bayıldım malzemesini yazmamışsın bende makinada yapayım şekli çok güzel ellerine sağlık sevgiler Ebru

kalimeero dedi ki...

ebru, cicek ekmegin hamurunu ekmek makinesinin tarifiyle yaptim, sonra da yuvarlaklari yanyana koyup firinladim. Benim hamur olculerime suradan bakabilirsin: http://kalimeero.blogspot.com/2006/03/ev-ekmei.html

kalimeero dedi ki...

bocuruk haklisin, keske butun baharatlari ayni sekilde kendimiz hazirlayabilsek. ileride buyuk mutfakli bahceli bir evim olursa inshallah dusunuyorum. Tavuk beslemek istiyorum bir de. Kucuklugumden tecrubem var:)

zeynogelin gercekten Turkiye'den gelen seyler ayri bir kiymetli oluyor.

hulya nanelerin tuttuguna sevindim, ne guzel. Seneye ben olmasam da sen gel topla, ekersin yine:) Boyle yesillikleri ekmesi guzel oluyor, hem cabuk buyuyorlar hem her seye kullanilabiliyorlar. Bizim buradaki uzak dogulularin bahcelerini goreceksin. Sirf yemeklik baharat ekiyorlar. isimlerini bile bilmiyorum bir kisminin.

umran sagolasin, tesekkurler.

ferhanca, ben bu yaz bahce yapmadim, hesapta Boston'da olacaktik. Ama onumuzdeki yaz nasipse yapmak istiyorum. Feslegenin tazesini hic kullanmadim; gecenlerde tv'den feslegenli pesto tarifi almistim, tavugun yanina yapmislardi. onu denersem buraya da yazayim insh.

Damak Tadı dedi ki...

Canım nanelerin çok güzel kurutulmuş,ellerine sağlık..Kışın afiyetle yersiniz inşallah tatlım.Kendi bahçen ve mahsülün gibisi varmı,bizlerde ne yazıkki bu tür şeyler olmuyor..İmrendim canım benim..Kendine iyi bak..Sevgiyle kalın.

kalimeero dedi ki...

Gul sagolasin. Imkan olsa daha cok seyler yapilir da.. Boyle seyleri de yemesinden cok yapmasi zevkli:) Istanbul'da mustakil evin olmadan cok zor dedigin gibi.