15 Ekim 2006

Fındıklı-cevizli kurabiye


Ben bunu çok seviyorum. Ağızda acayip dağılan bir kurabiye; hatta tutup yerken dikkatli olmak lazım, ağzınıza varmadan da dağılabilir:) Kurabiye hamurunu yoğurduktan sonra ceviz büyüklüğünde yuvarladığım parçaları önce yumurta akına, sonra da fındık-ceviz karışımına buladım ve fırınladım. Kurabiyeler pişerken fındıklar da kavrulmuş oluyor. Bu da nefis bir koku yayıyor etrafa. Özellikle sıcakken çayın yanına harika gidiyor. Tarif portakal ağacı'nda saadet'in fındıklı kurabiye tarifinin ceviz hariç aynısı. Burada fındık kolay kolay bulunmadığı için Türkiye'ye giden oldukça ısmarlıyoruz. Bu durumda da biraz değerli oluyor tabi. Ceviz ise her yerde ve sudan ucuz. Tarifteki değişikliğin sebebi o:)

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Kali kurabiye,pasta,kek ve börek hepsi nefis görünüyor ellerine sağlık kolay gelsin Ebru

Hulya dedi ki...

iste ben iki gudur bu kurabileri yiyorum sahurda ama bugun buttu diye uzuldum,cok guzeldi tatlari,en cazip yani ise findikkkkkkk

umran dedi ki...

Kiskandim hulyayi.Haniii banaaa.Isin sakasi,hakikaten guzel gorunuyor.ellerine saglik..

Adsız dedi ki...

Senin bu kadar cesit yemek yapamayi bildiginden bic haberim yoktu. :) Amerika mi yaramis evlilik mi bilmiyorum ama yemeklerini yemek icin bayagi beklememiz gerektigi acik.

Damak Tadı dedi ki...

Kurabiyenin harika olduğu resimlerden de belli oluyor ellerine sağlık..Afiyetler olsun..

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Sevgiler..

Ferhanca dedi ki...

kurabıyeler nefıs görunuyor, bir yemege baslayınca durulmayacak gıbı .ellerıne saglık sevgıler FERHAN

kalimeero dedi ki...

kizlar ve gonzales :) yorumlariniz icin cok sagolun. Ben kiz arkadaslarimla bir araya gelip cay sohbeti yapmayi cok seviyorum. Bu sitede sizlerle yazismak da bana ayni guzel hissi veriyor. iyi ki varsiniz.

gonzales'cigim, canim kardesim, bana Amerika'dan ziyade evlilik yaradi. Bekarken iki abladan yemek yapmak icin bana pek sira gelmedigi icin :) evlendikten sonra kendi mutfagimda kendi misafirlerime yapma zevkini tatmaya basladim. Bir de evde guzel kokularin mutlulugu pekistirdigini goruyorsun, hosuna gidiyor. Az kaldi insallah, ben donunce sana bunlarin hepsinden istedigin zaman yapmaz miyim? sen soyle yeter. canim benim. kendine iyi bak.

Beyhan dedi ki...

Kurabiyeler nefis görünüyor.Canım çok istedi:(