28 Ekim 2006

İzmir köfte ve çiçek ekmek


Her yarım kilo kıymaya bir baş rendelenmiş soğan ve bir yumurta olmak üzere, tuz, biber, maydanoz, bir diş sarımsak ve ekmek içini de ekleyerek köftemizi yoğuruyoruz. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp resimdeki gibi parmak şekli veriyoruz ve birkaç saat buzdolabında dinlendiriyoruz. Diğer tarafta tuzlu suya kalın kızartmalık doğradığımız patatesleri çıkarıp hafif kızartıyoruz. Daha sonra sırasıyla uzun uzun kestiğimiz biberleri, 3-4 sarımsağı ve köfteleri aynı yağda birazcık kızartıyoruz. Tüm malzemeler bir fırın tepsisine diziliyor ve tuzlanıyor. Tepsiniz yuvarlaksa ortaya köfteleri kenarlara patatesleri, üstüne de biberleri koyarak şekil yapabilirsiniz. Üzerine salçalı domatesli sıcak suyu döküp 350F (200C) derecede suyunu biraz çekene kadar pişiriyoruz.
Malzemeler önceden kızardığı için çok pişirmeye gerek yok. Ben daha önce köfteyi içine bilumum kuru baharatlar, süt, yağ ve sarımsak katarak yapıyordum. O yüzden bu köfteden nasıl bir sonuç alacağımdan emin değildim. Ama çok şaşırdık, daha lezzetli oldu.
Köfteyi hazırlarken ekmek makinesinde yoğrulan hamurumu da çıkarıp, çiçek ekmek olarak fırına attım. Birkaç sitede birden görünce ben de denemek istedim ve bu şekli çok hoşuma gitti. Misafir sofrasına ne güzel gider.



Yuvarlak küçük derin tepsim olmadığı için kelepçeli kek kalıbında pişirdim ekmeği;)

9 yorum:

Hulya dedi ki...

kalimeero;ekmek nefis gorunuyor,dun bende boyle minik minik kofte yaptim ama o kadar actikki fotograflamaya vakit kalmadi:)
ellerine saglik,boyle tek tek kizartmak daha guzel oluyordur eminim:)

umran dedi ki...

ellerine saglik hakikaten ekmek istah acici gozukuyor ne guzel olmus.

Unknown dedi ki...

kisslarr ben geldim,,,Kelimeero'cum efendim ben denis Gulenay...Hulya ve Umran bacilardan sonra geen bir adet gurp uyesi desek:)biz boole doneriz kendi aramissda:))

Dedim senide taniyayim.Hulya pek gusel anlatmis blogunda seni.Dedim gelmeden olmayacak.

Wallaha bundan sonra gelirim senide beklerim.Zira Umransiz Hulyasiz eksik oluyoruz.Ben sahsen tanimisda eksililigini duyar hae geldim...Hep goruselim...

Operim seni ve kisslariii...
Gulenay

Ferhanca dedi ki...

ekmekde çok başarılı görunuyorsun ellerıne saglık...sevgıler..FERHAN

kalimeero dedi ki...

gulenay hosgelmissin. Ben de Hulya vasitasiyla ne cok kisiyle tanistim. Siteni onceden gormustum, pidenin goruntusu hala aklimda:) Ilk firsatta yapacagim. Ziyaretin icin tesekkurler. Yine gel. Ben de arada tiklatirim kapini.

ferhanca eksik olma. Vaktim olsa cok sey deneyecegim de. Ekmek yemeyi seviyorum, onun icin yapmasini da seviyorum.

Zeynep Oz dedi ki...

merhaba calimero..
hakkaten ekmek cok lezzetli gorunuyor. ellerine saglik. evlenmeden once ne zaman firina gitsem cicek ekmek alirdim. sekli hosuma giderdi. hem mideye hem goze hitap etmeli degil mi?

tum arkadaslar cok yetenikliler bu sitelerden anladigim. ben de yemekleri gorunce ozeniyorum bir deneyeyim diyorum.

hepinize kolay gelsin. sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Canım,
Ekmek güzel görünüyor,mis gibide kokuları salmıştır mutfağa,o kokulara bayılıyoum..Ellerine sağlık köften ve ekmeğin çok nefis görünüyor.Afiyetler olsun.

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Sevgiler

kalimeero dedi ki...

zeynogelin aslinda ben ogrenci evini saymazsak dogrudurust yemek yapmaya evlendikten sonra basladim, o yuzden acemiyim. Ama burada yaptigim seyleri paylasmak, baskalarinin yaptiklarini okumak cok hosuma gidiyor.

Gul, ekmek pogaca vs kokusunu ben de cok severim. Az once hurriyet'te okudum, ekmek tuketimiyle Guines rekorlar kitabina girmisiz Turkiye olarak. ee bu da bir cok seyi acikliyor:)) Koftenin cekimi biraz aceleye geldi, tekrar yapinca resmini degistirecegim. Sevgiler.

kalimeero dedi ki...

Bahar'cigim, ekmegin hamurunu ekmek makinesine yogurttum. Tarifi sende yoksa benim arsivden bulabilirsin. Sonrasi malum: Yuvarlaklari yanyana diziyorsun, ortaya da biraz buyukce bir yuvarlak koyuyorsun.