23 Ekim 2006

Bayram

Bir Ramazanı daha geride bıraktık. Bir sonrakine yine hep beraber, daha iyi şartlarda, daha güzel bir dünyada, sağlıklı ve mutlu olarak ve sevdiklerimizin yanında erişebilmek temennisiyle.. Buyurun tatlılara.


Baklava için bir paket baklavalık yufka (fillo dough), 250 gr. tereyağı, iki avuç dolusu öğütülmüş ceviz lazım. Şerbeti için de 3 su bardağı su, 3 su bardağı şeker ve çok az limon suyu. Tepsinin altını erittiğiniz tereyağıyla yağlıyorsunuz ve yufkaları iki tane yanyana olmak üzere tepsiye diziyorsunuz. Her katın arasına fırçayla biraz tereyağı sürüyorsunuz. Yufkaları yarıladığınızda cevizi serpiyorsunuz ve bu şekilde tepsiyi dolduruyorsunuz. Daha sonra baklava şekli vererek tatlıyı kesiyorsunuz ve kalan tereyağını kızdırıp üzerine döküyorsunuz. Fırçayla gitmeyen yerlere de sürüyorsunuz. 175F derecede üzeri kızarana kadar pişiriyorsunuz (ortalama 35 dk.). Tepsiyi çıkarıp soğumaya bırakıyorsunuz. Şerbet için şeker ve suyu 15 dk. kaynatıyorsunuz, limonu ekleyip 2 dk. daha kaynatıyorsunuz ve ocaktan alıyorsunuz. Biraz ılınınca soğuk baklavanın üzerine döküyorsunuz. Hepsini birden boşaltmamakta fayda var. Bu malzemelere şerbetiniz fazla gelebilir ama az gelmez. Yedire yedire kattım ben.


Fındıklı kayısı tatlısı tarifi sevgili Gül'den. Daha önce içine ceviz koyarak yaptığım bu tatlı bu şekilde bana daha cazip göründü. Baklavadan artan şerbeti kullanarak ve ölçüyü azaltarak yaptım.

12 yorum:

umran dedi ki...

Hayirli bayramlar kalimeero.

kalimeero dedi ki...

tesekkurler umran, sana da.

Damak Tadı dedi ki...

Canım,
Senin eve ailenin bayramını kutlayıp,nice nice güzel mutlu bayramlara..Tatlıların muhteşem olmuş ellerine sağlık,afiyetler olsun..Teşekkürler tatlım..Sevgilerimle.

Hulya dedi ki...

sevgili kalimeero,
bayram sabahi sarilip opusup turk usulu guzelce bayramlastigim icin simdi buraya iyi bayramlar demek daha bir anlamli oluyor.

iyi bayramlar!
bu arada baklavan cok profesyonel gozukuyor

kalimeero dedi ki...

Gul, tarif icin tesekkurler. Ben cevizlisinden daha cok sevdim bunu. Insallah bayramin iyi geciyordur. Sevgiler.

Hulya'cigim sagolasin. Baklavanin serbetten onceki hali bu. Ilk denemeye gore iyiydi gercekten. Ama ben cok tatli sevmiyorum ya, bir dahakine daha da az katacagim sekerini. Hatta tr'deyken firindan cikan tatliyi kuru kuru yerdim anneme yakalanmazsam:) Malum, tepsinin sekli bozuluyor:) Serbetten sonra uzerine hindistan cevizi serptim guzel oldu. Gul'un kayisi tarifini de denemeni tavsiye ederim. Bu arada, burasi yeri degil ama:) ayakkabilarimi Track 'n Trail ve Factory Brand Shoes'dan almisim. Sevgiler.

Hulya dedi ki...

tamam,ayakkabi icinn ayrintilari konusuruz bu aksam:)

Beyhan dedi ki...

Kalimero ne güzel tatlılar yapmışsın bravo sana.Bayıldım ikisine de ellerine sağlık.

kalimeero dedi ki...

tesekkurler beyhan. :)

Adsız dedi ki...

selam,baklava tarifini çok beğendim,benim gibi baklava açmaya üşenen biri için ideal bir tarif,gerçi turkiye de sizin dediğiniz marka bir baklava hamuru yok ama ona benzer bir şey var ben de tarifinizi onunla deneyeceğim,yapınca yayınlarım inş.selamlar

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Kalimero
bu tatlıyı biz de cevizle yaparız. Etkinlik için yapmıştım zaten:)
serde Malatyalı olmak var heralde ondan fındığa alışamadım ben bir türlü, illaki tüm tatlılar kekler pastalar cevizli olacak:)
ellerine sağlık
sevgiler
Pınar

kalimeero dedi ki...

suheyla merhaba, hosgeldin. Baklava benim de hep gozumde buyurdu genellikle bayramlar icin yapilan zahmetli bir tatli olarak. Bu fillo dough'lar gercekten cok ise yariyor, yarim saat surmuyor baklavayi firina atmaniz. Gecen eltimle konusuyordum, Turkiye'de marketlerde bir benzerini gordugunu soylemisti. Bu arada sitende firin koftenin seklini cok begendim, ellerine saglik:)

kalimeero dedi ki...

Pinar ben de Karadenizli'yim ya, dayanamadim sonradan cevizli baklavanin uzerine findik serptim:)) Bazilarina da hindistan cevizi.
Siten favorilerimden. Bazen sirf resimlerine bakmak yetiyor..