14 Ekim 2006

Pratik patates böreği


Malzemeler: 4 tane orta boy patates, 1 su bardağı süt, bir çay bardağı sıvı yağ, 3 yumurta, 1 çay kaşığı tuz, yarım yemek kaşığı şeker, 1 paket kabartma tozu, 1 ufak su bardağı un.
Yapılışı: Patateslerin kabuklarını soyup, kızartmalık doğruyorsunuz. Altı çabuk kızan ve margarinle yağladığınız bir tepsiye diziyorsunuz. 250C (veya 400F) derecede önceden kızdırdığınız fırına 3-4 dakikalığına atıyorsunuz. Bu arada süt, yumurta, sıvı yağ, tuz, şeker, kabartma tozu ve unu karıştırıp iyice çırpıyorsunuz. (Ben kırmızı biber de ekledim.) Bu karışımı fırından çıkardığınız patateslerin üzerine güzelce gezdiriyorsunuz ve tepsiyi tekrar fırına atıyorsunuz. Üzeri iyice kızarıp patatesler pişince böreği -evet böreği- çıkarıyor ve dilimleyerek servis yapıyorsunuz.


Not 1: Patates sevenlerin mutlaka denemesi lazım. Çok güzel kabaran, nefis bir börek oluyor ve adı üstünde pratik bir yemek. Özellikle kahvaltı ve sahurlarda sıcak sıcak servis yapmanızı tavsiye ederim. Yiyenler içinde yufka olmadığına inanamıyor:)
Not 2: Pişmeye yakın üzerine kaşar rendesi serpebilirsiniz; ben bir dahaki sefere böyle denemeyi düşünüyorum.
Not 3: Tarifi aynen uygulayın, tepsiniz ve unun miktarı tariftekinden şaşmasın. Un çok görünebilir ama değil. Tepsi yerine borcam kullanmayın, patatesler diri kalabilir.
Not 4: Bu tarifi üye olduğum bir sitenin forumunda görmüştüm ama şu an kaldırmış olabilecekleri için referansını bulamadım.

3 yorum:

Hulya dedi ki...

aaa super hemen deniycem bende :)ellerine saglik

Damak Tadı dedi ki...

Patatesi çok seven biri olarakdan bu tarifi en kısa zamanda denemeliyim.Teşekkürler,ellerine sağlık canım.Sevgiler.

kalimeero dedi ki...

Deneyin, gercekten cok kolay ve lezzetli bir tarif.