11 Ekim 2006

Karışık soslu patlıcan


Sosuna karışık dediğime bakmayın, bu yemeğe başka isim bulamadığımdan..:) Patlıcanları kızartmak yerine dilimleyip folyonun üzerine dizdim ve 400F derecede yumuşayıncaya kadar pişirdim. Diğer tarafta iki-üç kaşık zeytinyağında, doğradığım biberleri ve hilal şeklinde incecik kestiğim soğanları kızarttım. Üzerine dört kepçe domates sosu, birazcık su ve tuz ekledim ve pişmeye bıraktım. Fırından çıkardığım patlıcanları derince bir tavanın içine dizdim ve üzerine hazırladığım sosu dökerek birkaç dakika daha pişirdim. Sarımsak da eklenebilir sosa, ben unutmuşum. Ne isim vereceğimi bilemediğim gayet hafif bir yemek oldu. Sosa da benziyor, oturtmaya da, kızartmaya da..:)

9 yorum:

Hulya dedi ki...

super gorunuyor,tadini oylemiydi?

umran dedi ki...

aslinda iyi fikir firinda pisirmek,yagda kizartmaktansa.guzel gorunuyor.ellerine saglik.

akçahan dedi ki...

Ben de bugün akşam yemeğinin yanına böyle bir lezzet düşünüyordum, kali, çok hoş görünüyor. Canım altaki şiir, sayfam için hazırladığım yazıya çok uygunluk arzetmekte, müsaadenle almak istiyorum. Sevgiler.

kalimeero dedi ki...

hulya, bunu iftardan sonra yaptigim icin sahurda yedik. Soguk soguk, yaninda beyaz peynirle yedik. Tadi harikaydi.

akcahan, tabii ki kullanabilirsin siiri.

Adsız dedi ki...

gerçekten çok hafif bir yemek kızartma yerine daha sağlıklı eline sağlık Ebru

Adsız dedi ki...

Çok hafif bir yemek olmuş,ellerine sağlık.

Damak Tadı dedi ki...

Canım çok lezzetli görünüyor,ben çok severim patlıcanla yapılan herşeyi.Birde yanına sos olunca muhteşem olur,çok da hafif olmuş ellerine sağlık.Sevgiler..

Bocuruk dedi ki...

Patlıcan harika bir sebze bence. Kızartması biraz ağır oluyor tabii. Ama böyle hakkaten hafif olur ve de kızartmayı aratmaz diye düşünüyorum. Topan patlıcanla iri yuvarlak dilimler halinde de olur herhalde değil mi? Ellerine sağlık...

kalimeero dedi ki...

Biraz arastirdim, bu yemek biraz farkli bir tarifle Denizli yoresine aitmis ve adi da 'Patlican Utme' diye geciyor. Bostan patlicanindan yapiliyor.