6 Ekim 2006

Kadınlar

Göğüslerini deviren kadınlar
Zamanın aralığından bakınca;
Oğullarından onurla söz etmek
İlla da mürüvvetlerini görmek
Gelin etmek kızlarını.

Ağartmışlar saçlarını
Örmüşler çilelerini
Yaşamışlar aşklarını.
Göğüslerini devirmiş kadınlar
Birkaç defa annedirler artık
İncirlerin altında
Kavak yelleri suretinde
Uzatırlar hayatlarını
Ezanlara koşarlar
Tesbihatta bulunurlar
İcabında çarşı pazar dolaşır
Ahvali dünya için çalışırlar
Maşallah derler
Hayırlı olsun derler
İnşallah derler
Hayatı iyi tarafından tutar
Öylece çıkarlar sokağa.
Aşk olsun mürüvvet hanım
Ne çabuk geçmiş günler.
Nurettin Durman
*Resim melitour'un web sitesinden.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Günaydın şiir çok güzel anlatmış türk kadınını eşi ve çocukları için didinip duran kadınlarımızı yazanların gönüllerine sağlık Sevgiler Ebru

Damak Tadı dedi ki...

Şiir çok güzel ve de çok güzel anlatmış,ifade etmiş çilekeş kadınlarımızı.Kalemlerine gönüllerine sağlık yazanın da yazdıranların da.

Sana ve ailene harika bir hafta sonu diliyorum.Sevgiyle kal.

umran dedi ki...

Ne guzel anlatmis sair,Kadin hem ana ,hem es kisaca hayatin gercek fedakarlik simgesi,merhametin timsali.tesekkurler paylastigin icin.

Damak Tadı dedi ki...

Canım,
Sana ve ailene harika bir hafta diliyorum,herşey gönlünce olsun..
Sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

Merhabalar,sayfaniza gül arkadasimdan atladim,sayhaniz cok hos,tariflerde güzel,paylasim icin tesekkürler.
www.blogcu.com/baharcicegi/ öznur

Bocuruk dedi ki...

Ne güzel, ne dokunaklı bir şiir... Teşekkürler :)

kalimeero dedi ki...

Ben de ilk okudugumda cok begendim siiri. Ne guzel anlatmis degil mi? Mesaj yok, abarti yok. Duygulu, icten, gosterissiz ve bence bir o kadar da carpici bir siir. Resimde de Trabzon'un kadinlarindan biri goruluyor.

Adsız dedi ki...

merhaba kalimero blogun cok gusel begenerek bir kismini okudum gerısı sonra okuyacagım,hamaratsında maşaallah ama ben birşeyi merak ettim onu soracagım nerelısın sen cunkı fotoda karadeniz kıyafetı gıymiş kadın gordumde ondan yanii meraklıyımda biraz .
saglıcakla kal optum

kalimeero dedi ki...

sakrep hosgeldin. ve tesekkurler yorumun icin. ben de senin sayfani gezdim, cok eglenceli, hayirli olsun. Bu arada ben trabzonlu'yum.