12 Ekim 2006

Dikkat dikkat!

Çoğunuz okumuşsunuzdur ama buraya almakta bir beis görmüyorum hatta iyi yaptığımı düşünüyorum. Tübitak'a yaptırılan bir araştırmanın sonucunda 10 gazoz markasında düşük miktarda alkole rastlanmış. Gazozlarda 2/10.000 oranında etil alkol kullanıldığı, ama bunun yasal sınırın altında olduğu için suç teşkil etmediği ve içindekiler kısmına da yansımadığı belirtilmiş. Etil alkol, maliyeti yarıya indirdiği için tercih ediliyor. Yediğimiz içtiğimiz bir çok şeyin aslında nasıl yapıldığını, nereden geldiğini bilmiyoruz. Evde kendi hazırladığımız şeylerin önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. Gazoz yapılır mı bilmiyorum ama :) en azından adı geçen gazoz markalarından kaçınabiliriz:

Marka - Alkol*
Uludağ 1.56
Akmina 1.28
Tansaş 1.16
Çamlıca 0.84
Fruko 0.76
Sensun 0.60
Sprite 0.56
Adese 0.48
Seven Up 0.44
Kipa 0.20
* Gram/litre

7 yorum:

umran dedi ki...

duymustum boyle bir sey ama inanamiyorum,camlica ,uludag gibi gazozlardada olduguna.Paylastigin icin tesekkurler.Bu demek oluyor ki burada daha da dikkatli olmak gerekiyor.Kendin pisir kendin ye gibi kendi meyve sularimizi,surup,kompostalarimizi icmek akillica olacaktir.

Adsız dedi ki...

Kali iyi olmuş yazdığın hangilerinde olduğunu bilmiyordum kola içmeyelim diye beyaz gazoz alıyordık ama onlardada alkol varmış neye güveneceğimizi şaşırdık valla sizin oralarda heralde böyle şeyler yoktur sevgiyle kal iyihaftasonları Ebru

Hulya dedi ki...

iyki yazdin emine.bende size gazoz yaptim bu aksam icin:)yani komposta:)

kalimeero dedi ki...

ebru, olmaz olur mu? buralarda daha da dikkatli olmak zorundayiz. Her aldigimiz seyin icine disina dikkatlice bakiyoruz. hatta turkiye'yi ozluyorum o acidan.

gaykedi dedi ki...

sirke ve bozada gazozdan daha fazla alkol var ve bağzı meyvalardada var öksürük şuruplarındada var ne yapalım yani !

Ferhanca dedi ki...

alkollun vücudumuzdada oldugunu ,ayrıca herşeyde oldugunu ,bır karpuzu kesıp bır saat sonra ondakı alkol oranını,yedıgımız meyvelerde oldugunu ögrenmiş olduk.prf.dr.Sevil Atasoy Hocadan ögrendık.Alkolun molekul oldugunu anlattı,her yerde olacagını ayrıca gazozdakıde beher mıktarda oldugunu bunun önemlı bır konu olmadıgını açıkladı. Arkadaşlar böyle konuları lütfen ehli (uzman) kişileri dinlemeden karar vermıyelım .herkeze saglıklı gunler dılerım.

kalimeero dedi ki...

Yorumlariniz icin sagolun. Alkolun, yedigimiz meyve-sebze dahil bir cok seyde 'dogal' olarak bulundugunu biliyorum. Gazozlara ise ‘disaridan’ katiliyor, kimyasal degisime ugramadan alkol ozelligini koruyor, masrafi azalttigi icin tercih ediliyor ve etikette yazmadigi icin bu tuketicinin bilgisi disinda yapiliyor. Diger bazi markalarda olmamasi da bunun ureticinin tercihine bagli yapildigini gosteriyor. Sizce bu konuda hassas olan bir suru insan varsa onlarin da goz onunde bulundurulmasi ve en basindan acikca bilgilendirilmesi dogru olmaz miydi? Bence bu konudaki yasa gozden gecirilmeli. Benim yapabilecegim buradan kendi cevremi uyarmak.