22 Ekim 2006

Etli kuru fasulye


Düdüklü korkumu yendikten sonra artık kısa zamanda güzel etli yemekler, pişen (!) kuru fasulyeler yapabiliyorum. Evlenmeden önce ablam bana düdüklüyü nasıl da kolay kullandığını gösterir, ne kadar işine yaradığını anlatır, korkacak bir şey olmadığını söylerdi ama benim kulağıma gelen düdüklü faciaları hep daha baskın çıkardı ve kullanmaya cesaret edemezdim. İlk evlendiğim zamanlardı; arkadaşımın giderken bana bıraktığı düdüklüyü bir kullanmaya karar verdim. Yemeği kullanma kılavuzuna göre güzelce pişirdim, ocaktan aldım. Bir 10 dk. kadar bekledim, sonra soğuk suyun altına tuttum. E artık düdüğünü açabilirim heralde deyip davrandım, davranmaz olaydım:) Tencerenin düdüğünden fışkıran salçalı su tavan dahil bütün mutfağı kırmızıya boyadı:)) Asıl mesele bu değil tabi, can korkusu. Yüzü gözü yananları az mı duymuştum. Ne olduğunu anlamak için koşan eşimi de kaptım ve odaya kaçtık:)) Ortalık sakinleşince döndük; güler misin, ağlar mısın.. Tekrar cesaretimi toplayıp düdüklüyü kullanmam için en az iki yıl geçti. Bir kaç ay öncesi itibariyle artık güvenle kullanabiliyorum tenceremi. O gün nerede hata yaptım hala bilemiyorum ama tencere birazcık ötmeye başladığında hala yüreğim hopluyor. Ama buna değer, çünkü evde olmadığım günler kısa sürede yemek hazırlamak için en büyük yardımcım o. Sadece bu da değil; düdüklüde yemek basınçla piştiği için suyu bulanmıyor ve malzemeler daha tatlı kalıyor. Yalnız tencerenizin güvenilir bir marka olduğundan emin olmanız lazım. Şimdi bu kıymetli kuru fasulyenin yanına bir de domates kurulu bir salata konduralım:)

6 yorum:

Hulya dedi ki...

test denemesi 2...

Hulya dedi ki...

sevgili kalimeero;
az once deneme diye yazdim kusura bakma,yandai fotu deniyorum:)
kuru fasulyen cok kivamli gorunuyor,bend ecok korkyordum dudukluden daha bir sene olmadi korkumu yeneliarkadasim bana super kalite bir duduklu aldi onunda etkisi var sanirim:)

bunun yanina domates tursusu ne guzel gider..benimkilerden ayrdim sana:)

kalimeero dedi ki...

hulya, resmin sitenin ismine cok yakismis. masalimsi bir seyleri cagristiriyor. karli resimlere bayilirim.
domates tursunu denemek isterim. benim bahceden yaptiklarim cok aci olmustu nedense.

Hulya dedi ki...

yaaa deme ya,bende bir acemi tursu yaptimki sorma.sanki kirk yillik tursu kurarmisim gibi goz karari yaptim son iki kavonozuda/kotu olursa bilmem ne olur yani:)sagol kart icnde,bu bizim evin caminda var bilmem dikkkat ettinmi?heryere tasiyorum bu karti yillardir,internette bulunca cok sevindim

Adsız dedi ki...

Sevgili kali ellerine sağlık canım istedi valla eşimi bayram namazına göndermeden önce bir blogları dolaşıyım dedim tekrardan sana iyi bayramlar diliyorum eşinle birlikte ağzınızın tadı hiç bozulmasın sevgiler Ebru

kalimeero dedi ki...

hulya, sizin evde dikkatimi cekmemis ama bir yerlerde daha once gormus gibiyim yine de. internette belki de. gercekten cok hos bir resim. insani cocukluguna donduruyor.

ebru'cugum sagolasin, sana da iyi bayramlar. sevdiklerinizle tadini cikarmaya bakin.