1 Ekim 2006

Lahmacun


Küçükten beri lahmacunu çok severim. Eskiden annem pazara giderken bir şey istiyor musunuz diye sorduğunda ben mutlaka lahmacun isterdim. Bir de mümkünse beyaz gofretlerden:) Beraber gittiğimizde de eteğine yapışır, aldırmadan bırakmazdım. Amerika'da lahmacunu pişmemiş tortilladan da yapabiliyoruz. Hazır açılmış olduğundan pratik oluyor. Size sadece içini hazırlaması ve pişirmesi kalıyor. Ancak yumuşak değil, biraz kıtır oluyorlar. Hacıoğlu'ndaki gibi. 1 soğan, 1 büyük domates, bir acı kırmızı biber, bir yeşil dolmalık biber, biraz maydanoz ve üç sarımsağı ince ince kestim. Daha sonra bunları robotton geçirdim. İçine 300 gram kadar kıyma, karabiber, tuz ve biraz salça ilave ettim ve yoğurdum. Bu içi 2 saat buzdolabında beklettim. İçten biraz alarak tortillaların üzerine yedirerek serdim. (Aslında içi daha kalın serebilirsiniz çünkü kıyma pişerken büzülüp azalıyor.) Daha önce sırf fırında pişirmiştim. Bu sefer de önce kapaklı tavada altını, sonra fırında üstünü pişirdim. Limon sıkıp afiyetle yedik. Verdiği tüyolardan ötürü umran ve hulyalar'a teşekkürler.

22 yorum:

Hulya dedi ki...

aaa lahmancun haftasi olsun bu hafta o zaman.bende bu gun lahmacun yapcam,icini hazirladim..
enfesss oluyor bu lahmacun ve ben kitir seviyorum zaten:)

kalimeero dedi ki...

Gercekten lahmacun yapan yapana:) Size de simdiden afiyet olsun o zaman. Benim malzemeler biraz artmisti, kalan lahmacunlari da hazirlayip pisirmeden buzluga kaldirdim. Bakalim cikarip pisirince guzel olursa bundan sonra sık sık boyle yaparim. Kitir da seviyorum ben oteki turlu de.

umran dedi ki...

Lahmacunlarin nefis gozukuyor ellerine saglik, buzluktan cikarip yaptigin zaman guzel olursa bizlere soylemeyi unutma,benim icin buyuk kolaylik olur.

Hulya dedi ki...

ben pisirip buzluga atiyordum o zaman yumusacik oluyor gidiyor butun kitirlar

Bocuruk dedi ki...

Türkiye' de tortilla nın pişmemişini görmedim. Sevgili Ümran pişmişinden de yapılabileceğini yazmıştı. Senin lahmacunların da enfes görünüyor. Ellerine sağlık. Aklımda bugünlerde en kısa zamanda yapacağım.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili kalimeero,
Benimde çok canım çekti ama olmuyor böyle.) Çalıştığım için benim yapma şansım yok,bu yüzden şurdan 1-2 tane uzatsan da tadına baksam.))Ellerine sağlık nefis nefis nefis..Sna ve ailene çok güzel bir hafta diliyorum.Sevgiyle kalın..

elma kurdu dedi ki...

kali,merocum öncelikle bana yardımlarından dolayı teşekkür ederim ama sanırım biraz uğraşmam gerekecek.lahmacunlar nefis görünüyo ama hamur kısmını mayalı hamurdan yapsak nasıl olur acaba?

Adsız dedi ki...

Kalimeero lahmacunlar çok güzel gözüküyor ama ben hiç tortilla yemediğim için nasıl bir tadı var bilmiyorum normal hamurdan farklı olarak. Ellerine sağlık sevgiler Ebru

kalimeero dedi ki...

elma kurdu, normalde zaten mayali hamurdan yapildigi icin lahmacun, bu ic malzemesini o sekilde de, istedigin hamura kullanabilirsin. Tortilla kolayimiza geliyor bizim biraz:)

ebru, pismemis tortillalar yagda borek kizartmak cok ideal. Kitir kitir oluyorlar. Iyice acilmis Turk yufkasindan biraz daha kalin ve biraz daha kati duruyor. Tad olarak bana cok farki yok gibi geliyor. Tarifte resmine link verdim. Turkiye'ye de gelirse eminim cogu calisan-okuyan bayanin bayagi isine yarar.

kalimeero dedi ki...

Umran, senin icin buradan yazarim mutlaka guzel olup olmadigini. Benim de boyle onceden yapilip buzluga atilabilen tariflere ihtiyacim var. Kofte yogurup atiyorum sadece simdilik. Eltim borek atiyordu, onu denemedim. Baska fikirleri olan varsa yazarsa sevinirim.

kalimeero dedi ki...

bocuruk, damak tadi, tesekkurler yorumlariniz icin. sevgiler.

Adsız dedi ki...

Civcivin cok sirin:) ama surati asik biraz sanki, Ona lahmacun vermedin mi yoksaaaa ;)

kalimeero dedi ki...

Lama selam. kalimeero'nun surati her zaman asik, cunku hep haksizliga ugrayan bir civciv. en azindan cizgi filminde oyle. yine de populer olmayi basarmis bak:)

kalimeero dedi ki...

Bahar merhaba, tesekkurler geldigin icin. Evet, yemek sitesi olmasin diye basladim ama cogu yemek tarifi cunku her gun yemek yapiyorum ve onlari koymak baska seyler ciziktirmekten kolay geliyor sanirim:) Vaktim elverdigi surece baska seyler de paylasmak istiyorum ama. Bak civciv ahvali uzerine bir seyler yazmak iyi fikir. Boylece sadece logoda kalmamis olur kalimeero.
Esim Bati Karadenizli, mantar toplamayi onlarin koyunde ogrendim. Misss gibi kokuyorlar, bayiliyorum. Degisik tariflerin varsa beklerim.

akçahan dedi ki...

Çok harika görünüyor, ellerine sağlık kali, benim de canım istedi, ya yapayım ya da bir iftarda bizim kali ve küçük kardeşi ile hacıoğluna misafir olalım. Sevgiler.

Zeynep Oz dedi ki...

merhaba calimero..
encok ismini sevdim senin ;) az mi izledik cocuklugumuzda calimeroyu? "ama haksizlik bu oyle degil mi?" diyordu.. ;) hayatlarimizda haksizliklara hic yer olmamasi dileklerimle..

sayfan ve yemeklerin cok guzel gorunuyor, ellerine saglik. kolay gelsin diyorum. umran ablacim ve hulya'ya da selamlar..

kalimeero dedi ki...

akcahan tesekkur ederim. hacioglu'ndaki lahmacunlar da kimseyi doyurmuyor. en azindan 3-4 taneden asagisi benim mideme dokunmuyor bile:) Ama Allah icin lezzetliler. Diger kalin, yumusak lahmacunlara da bayiliyorum ben. kucuk kali'ye selam.

kalimeero dedi ki...

bir calimero seveni daha.:) zeynogelin geldigin icin sagol. ben de senin sayfana surekli bakip duruyordum yeni bir seyler var mi diye. Turkiye'deki kulturlerle ilgili yazip cizilebilecek o kadar cok ve ilginc ayrintilar var ki.. sana cok basarilar diliyorum.

Adsız dedi ki...

Lahmancunlar süper görünüyor Kalimero.Hacıoğlununkileri ben de seviyorum ama ediğin gibi 2-3 taneyle anca doyuyorum ben de:))Seni hatırlayacağım gidince:)
Bende sulu börek tarifi var buzluğa koyup pişirmeden 1-2 saat önce çıkarıyorsun,fırından çıkınca süper oluyor.Aslında ben börek yapınca,5-6 dilim kadarını soğur soğumaz buzluğa kaldırıyorum.Dene istersen çok taze kalıyor.Benim aklıma şimdilik bunlar geldi canım:))

kalimeero dedi ki...

beyan cok tesekkurler. hemen sitene gidip sulu borek tarifine baktim. once biraz moralim bozuldu, burada oyle taze turk yufkasindan pek yok cunku. bir yerde var benzeri, biraz kalinca ve pahalica:) elimde de acmayi denemedim hic. ama ya kendim acip, ya o yufkalardan alip mutlaka deneyecegim. ben de boregin citirini seviyorum. seninki kizartma da degil. sonucu yazarim inshallah.

Adsız dedi ki...

slm

Biz bugün denedik ve sicak sicak firindan cikar cikmaz yedik.Cocuklar bayildi , gercektende hacioglunun lahmacunu gibiydi.. nefisti arkadaslar , muhakkak deneyin hemde cok pratik , özellikle yurt disnda yasayipta istedikleri anda alamayanlar icin süper bir fikir..cok tskler kalimeero bu güzel ve pratik tarif icin..

Esin
Frankfurt

kalimeero dedi ki...

esin selam. hosgeldin. lahmacunun guzel olmasina sevindim gercekten. afiyet olsun. ailene sevgiler. yine beklerim.