11 Kasım 2006

Mantar pesto ve Pizza kanepeler

Birinci tarif televizyonda yemek kanalındaki Everyday Italian programından. İkincisi ise sevgili Selin'in sayfasında görüp kendime göre uyarladığım bir tarif.

Mantar pesto




Et yemeklerinin yanına veya önüne aperatif olarak sunabileceğiniz bu tarif için mantar, ceviz, sarımsak, maydanoz ve zeytinyağını karıştırıp robottan geçiriyorsunuz. Daha sonra içine parmesan peyniri, tuz ve karabiberi ekliyorsunuz ve kızarmış ekmek ya da pita üzerinde servis yapıyorsunuz. Diğer bir versiyonunda da parmesansız hazırladığınız pestoyu ekmeğe sürüp fırınlıyorsunuz, çıkarıp üzerine parmesan gezdiriyorsunuz ve sıcak sıcak yiyorsunuz:



Pizza kanepe


İki yumurtayı çırpıyorsunuz. Diğer tarafta doğradığınız domates, biber ve sucuğu yumurtalara ekliyorsunuz. İçine zeytinağı, biraz ufalanmış beyaz peynir ve parmesan peyniri katıyorsunuz. Tuz, kekik ve kırmızı biberi de ekleyip istediğiniz ekmeğin üzerinde fırına veriyorsunuz. Üzeri kızarıp peynir eriyince çıkarıyorsunuz. Servise hazırdır. Karışıma isteğe göre zeytin, sosis gibi kahvaltılıklar da eklenebilir.

13 yorum:

Hulya dedi ki...

emine;bu ilk tarifteki mantarlar cigmi oluyor?robottan cektiklerimizi soruyorum?bu pita bread harika hersey cok guzel oluyor onunla.
diger pizzalardan bende hafat sonu yaptim kahvaltiya,eger biraz sut koyarsan ekmek daha yumusak oluyor,

umran dedi ki...

az once ferhanda ekmek uzeri pizza benzeri tarif vardi.Bende nasil severim boyle tarifleri.Yarin yapayim artik diye dusunmeye basladim.Bu arada adinla hitap etmek daha guzel bence,degil mi Eminecim.ellerine saglik..sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Pizaa kanepeler güzel olmuş. Gelince nisan ayında bize de yaparsın. Zaten Zehra ile Şeyma sucuk delisi oldular.

kalimeero dedi ki...

hulya, evet cig oluyorlar. tarifin asli oyle. pismis seklini ben uydurdum.

umran ben de cok severim kahvaltilik her seyi. bir de, hala kalimeero diyebilirsiniz, artik gercek adim gibi geliyor bana:)

ah gonzales nisan ayinda degil yaz sonuna bile gelemeyebiliriz. ama gelince sizlere yapmayi planladigim cok sey var. hele yumurcaklarin kurtulusu yok, teyzeleri onlari cok ozlemis, burnunda tutmek bu herhalde.

Damak Tadı dedi ki...

Canım,
Hepsi harika olmuş ellerine sağlık.
Pita ekmeklerin muhteşemdiler şimdi ne de güzel yenirdi gecnin bir yarısı..Ellerine sağlık,afiyetler olsun..

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık hepsi nefis görünüyorlar sevgiler Ebru

Beyhan dedi ki...

Hepsi de enfes görünüyor Kali'ciğim.Ellerine sağlık.)

Adsız dedi ki...

çig olarak yapınca mantarın tadı nasıl oluyor,böyle bir sey hic denemedim de...

kalimeero dedi ki...

Gul, Ebru, Beyhan, Bahar tesekkurler yorumlariniz icin.

Suheyla cig mantara damak tadimiz aliskin degil gercekten. bu da italyan mutfagindan zaten. cig mantar salata ve pestolara gidiyor. nihayetinde pisirsen de biraz diri kalan bir sebze. bence mantar sevenler bir denesin, ama cok yapmasin, belki hoslarina gitmez:)

Unknown dedi ki...

woowww mantar pesto haa:))guzel fikir.Ben pestoyu basil ile yapiyordum.Kesinlikle denesem iyi olucak.Bu pestolar guzel oluyor..Ben baliga kullaniyorum gercekten hos bir tad oluyor...Ellerine saglik...

Sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum canım..Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

hepsi süper görünüyor.mantar pestoyu en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum.ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

kalimeero dedi ki...

Gul'cugum, gec de olsa tesekkur ediyorum, insallah gunlerin guzel gecmistir.

Gulenay, feslegenli pesto da deneneceklerim arasinda. Daha once yapmadigim seyler. Amac deneme yanilmayla guzel ve kalici tariflere ulasmak.

Seda, sitene baktim. Cok guzel, istah acici tariflerin var, hayirli olsun. Ziyaretin icin tesekkurler.