13 Aralık 2006

Mantarlı karnıyarık


Karnıyarık, siteye eklediğim ilk yemek. Ancak o zaman tarifini vermemişim. Herkes biliyordur zaten, kısaca geçeyim: Soğan, biber, mantar ve kıyma kavrulur. Salça, domates, maydanoz, tuz ve kırmızı biber eklenir, şöyle bir karıştırılıp soğumaya bırakılır. Patlıcanlar alacalı soyulup yağda hafif kızartılır ve kağıt havluda ılımaya bırakılır. Daha sonra tepsiye yerleştirilir, ortalarından kesilir, biraz tuzlanır ve kıymalı mantarlı içten bolca karınlarına yerleştirilir:) Üzerleri biberle süslenir. Tepsiye kaynamış salçalı su dökülür ve birkaç sarımsak atılır. Resim tam bu aşamada çekildi. Ben mantarı kıymayla aynı miktarda veya daha fazla koydum. O kadar lezzetli oldu ki.. Yanına hep cacık ve pilav yaparım. Burada patlıcan da kıymetli :) çünkü bu Akdeniz patlıcanlarından Ermeni marketten alabiliyoruz sadece ve orada da her zaman bulunmuyor. Ermeni teyzeyle amcamız sağolsun bu tür çoğu ihtiyacımızı onlardan karşılıyoruz. Türk salatalıkları, bisküviler, salçalar, turşular.. ve hoş bir aksanla harika Türkçe konuşuyorlar:)

11 yorum:

Adsız dedi ki...

kalimeero;super fikir mantarli yapmak.eger gun olurda su patlicanlardan almak bana nasip olursa deniycem insallah.birde ben artik emin oldum sen bu kizartma isini hic usenmeden yapiyorsun.Bende isterim cacikda pilavda karniyarikda:)

Damak Tadı dedi ki...

Canım harika olmuş ellerine sağlık..Benden sana tavsiye eğer tavuk seviyorsan bir daha ki sefere içine minicik tavukda eklersen güzel olur..

Öyle güzel yapıp resimlemişsin ki inan çok canım çekti..Tekrar o güzel ellerine sağlık,afiyetler olsun tatlım benim..

Sevginiz bol olsun.

kalimeero dedi ki...

kizartmaya usenmiyorum da ardindan mutfagin bir elden gecmesi gerekiyor ya, ona sinir oluyorum:) Ama kizartmanin puf noktalarini ogreneli beli isim daha da kolaylasti. yakinda yazarim inshallah.

Gul, harika fikir ya, bir dahaki sefere oyle deneyeyim. Tavugu tabii ki seviyorum. Onerin icin tesekkurler. Benden de sevgiler..

hayat dedi ki...

merhaba kalimeero görüntü süper.Tadının da ondan aşağı kalır yeri yoktur herhalde ellerine sağlık.Görüşmek üzere sevgiler..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Ya bu ne yaratıcılık böyle
yoksa kabak değilde patlıcan mı bu ayın konusu, sonradan değişiklik filan mı oldu
Ermeni amcaların konuşmasına bende bayiliyorum:)

kalimeero dedi ki...

hayat tesekkurler. tadi gercekten guzeldi. bir dahaki sefere de tavuklu mantarli deneyecegim.

pinar, evde mantar enflasyonu olunca (cunku costco'dan buyuk paketlerde aliyoruz) boyle her yaptigim seye mecburen mantar kattim; kish, karniyarik. hicbiri de pisman etmedi sagolsunlar:) yemek etkinliklerine hic katilmadim, siteleri geziyorum simdi cok hos kabakli tarifler var. bu etkinliklerle herkesin bilgisayarinda cok faydali arsivler olusuyor. ileride hicbirimiz sıkıntı cekmeyiz menu ararken.

Adsız dedi ki...

Merhaba sevgili Kalimeero;ellerine sağlık,resmi görünce benim de karnım yarıldı inan,feci canım çekti!Çok severim karnıyarık,pilav ve cacık üçlemesini.
Ton balığını çok seven kızlarım için de ton balıklı karnı yarık yapıyorum arada,için de de bol sarımsak,değişik lezzetler arayanlara tavsiye olunur efenim...
Ağzının tadı hiç bozulmasın arkadaşım,sevgiler...

kalimeero dedi ki...

Ton balikli karniyarik nasil oluyor deniz? ton baligi koyduktan sonra firina mi veriyorsun yine yoksa oylece servis mi yapiyorsun? konservedekiler zaten pismis oluyor ya.

Adsız dedi ki...

Eline ağlık...çok güzel görünüyorlar ..

Selam ve sevgiler

Adsız dedi ki...

slm,mantara bayılırm,karnıyarığı mantarlı hiç denemedim ama bir gün deneyebilirim ilginç olacak ellerine sağlık,selamlar

kalimeero dedi ki...

serinmavi sagolasin guzel yorumun icin. eksik olma, benden de sevgiler.

suheyla'cigim denemeni siddetle tavsiye eder, sevgilerimi sunarim:)