27 Aralık 2006

Çayın yanına..



Sevgili Esma benden bu böreğin tarifini yazmamı istemişti. Geçen haftaki davet için yapmıştım. Sofranın resmini ve Esma'nın ödüllü incirli kekinin tarifini afiyetle'de görebilirsiniz. Bu arada kek ve tatlı uzmanımız Esma'ya tekrar siten tekrar hayırlı olsun diyelim. Aramıza biri daha katıldı:) Sofradaki Hülya'nın brokoli ve mısır ekmekli salatası ve Ahıska ketelerinin de adını anmadan geçmeyelim. Nefistiler. Gelelim benim tariflere.
Kıymalı börek fillo dough'dan yapılıyor. Önce kıymayı soğan ve karabiberle iyice kavurup pişiriyorsunuz ve ılımaya bırakıyorsunuz. Fillo dough paketinden iki rulo yufka çıkacak. Bunlardan birini açıp seriyorsunuz ve üç eşit kata ayırıyorsunuz. Yani bir ruloda mesela 15 yufka varsa, bir böreği 5 yufkadan sarıyorsunuz. Katları yumurta ve yoğurlu karışımla sıvıyorsunuz (Benim kıymada pek yağ olmadığı için sonradan keşke sürdüğüm karışıma biraz yağ da katsaydım dedim.) Kıymayı koyup sarıyorsunuz. Böylece altı adet uzun böreğiniz oluyor. Kalan karışımı da üzerlerine sürüp fırınlıyorsunuz.




Piştikten sonra üçe kesip servis yapıyorsunuz. Çıtır çıtır, yağsız bir börek oluyor. Afiyet olsun.

Yoğurtlu püre:




Zeytinyağı, limon suyu, tuz ve karabiberle patates püresini hazırlıyorsunuz. Sonra elinizle çukur şekli veriyorsunuz. İçine yoğurt, sour cream (süzme yoğurt gibi) ve biraz mayonez karışımını koyup dereotuyla süslüyorsunuz.

Siyah fasulye (black beans) salatası:



Bu salatayı ilk Esma yapmıştı bize. Tarifi sitesine yazınca ondan alabilirsiniz. Yazarsın değil mi Esma? :) Acayip lezzetli oluyor. Ben farklı olarak sadece rafadan yumurta ekledim.

Bir de çikolatalı-portakallı kek tarifi var:




Vanilyali keki pişiriyoruz, bardakla yuvarlaklar halinde kesiyoruz. Arasına krem şanti ve zarları alınmış portakal dilimleri koyuyoruz. Üzerine de çikolata sosu ve servise yakın krem şanti koyuyoruz. İçine pasta kreması da konabilir. Bunu aslında dikdörtgen borcamda yapıp kare kare kesmeyi planlıyordum ama unuttum. O şeklini yapınca siteye koyarım.

13 yorum:

Aysenur dedi ki...

Carsamba gunu hersey cok nefisti,kalimeero. Ozellikle kiymali borekle, yogurtlu pure ozledigim lezzetlerdendi. Cok guzel vakit gecirdik, hersey icin tesekkurler.

Esma dedi ki...

kalimeerocum, tarif icin saolasin,gercekten yapacak arkadaslara tavsiye ederim, patatesli minik kaseler de gercekten cok lezizdi, sahsen benim yapilacaklar listeme eklendi.

hayat dedi ki...

Merhaba kalimeero,tarifler nefis görünüyor ellerine sağlık.Hayırlı bayramlar ve iyi yıllar diliyorum.Sevgilerimi gönderiyorum

Adsız dedi ki...

Kali'cim hepsi nefis görünüyorlar ellerine sağlık, şimdiden iyi seneler iyi bayramlar diliyorum sevdiklerinle birlikte...

Adsız dedi ki...

merhaba,börek çok güzel ben sizin bloglarda gördükten sonra cesaret edip bu yufkadan baklava yaptım ve o günden sonra sürekli yapar oldum çok güzel çünkü..börekte olur mu acaba diyordum.demek yapılabiliyor elinize sağlık,selamlar,mutlu yıllar hayırlı bayramlar..

kalimeero dedi ki...

Kizlar, yorumlariniz ve dilekleriniz icin cok tesekkurler. Sizlere de hayirli bayramlar, iyi yillar. Bu arada, bugun ablamin oglu oldu, onu da yazmadan gecemeyecegim:) Ahmet'cik ve annesi sagliklilar. Ikizlere kardes, bana da yeniden teyzelik nasip oldu. Resimler yakinda gelecek, yasasiiinnnn:) Ise bakin ki ablalari esmer guzeli, erkek kardes beyaz tenli-kumral olmus:) hehe.

Aysenur dedi ki...

Yeni dunyaya gelen Ahmetcik'i ve annesini tebrik ederiz. Allah-u Teala saglikli,huzurlu,ve mutlu yillar nasip eylesin ins. Tabii Kalimeero seni de tebrik ederiz.

Esma dedi ki...

kalimeerocum cok sevindim canim, bu ara hep dogum haberleriyle seviniyoruz, erkek senesi demistik ya gercektende oyle. ablani da tebrik ediyorum. hayirli omurlu olsun insallah...

Adsız dedi ki...

Herşey çok güzel görünüyor ,ellerinize sağlık..
İyi bayramlar ve yılar diliyorum..
Selam ve sevgiler

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Yeni yilinizi ve Bayraminizi kutlar, tüm dileklerinizin gerceklesmesini dilerim. Sevgiler Sonia...

Adsız dedi ki...

Bir avuç dua, bir kucak sevgi, sıcak bir mesaj, kapatır mesafeleri birleştirir gönülleri kalbiniz nur, haneniz huzur dolsun,Tüm yürekler sevinç dolsun, umutlar gercek olsun,acılar unutulsun,dualarınız kabul bayramınız mübarek olsun.
Yeni yılın tüm insanlığa ve ülkemize barış, mutluluk getirmesi dileğiyle yeni yılınızı kutlarım. Her şey gönlünüzce olsun!

Adsız dedi ki...

merhaba bayrama yeni bir bebekle merhaba demek ne güzel.size ve ailenize ablanızın bebeği için hayırlı olsun dileklerimi iletiyorum.
not..pırasalı böregi denemediysen pırasa ve lahana ile yapılan bir tarifim daha var..bu akşam yayınlayayım belki onu yaparsın selamlar..

kalimeero dedi ki...

Aysenur, Esma cok sagolasiniz. Guzel bir duygu gercekten.

serinmavi, sonia, bahar, oznur, buradan da olsa bayram, yeni yil dilekleri almak ne guzel. Cunku bayramimiz cok yalniz ve garip geciyor. Kapimizi calan olmuyor. Yani cadilar bayrami kadar bile hareketli gecmiyor. O bayramda cocuklar aileleriyle kapiyi calip 'treat or trick' diyorlar, biz de seker cikolata veriyoruz:) Insallah sizlerin dilediginiz gibi geciyordur bayraminiz.

suheyla, tarifini aldim arkadasim sagolasin. Benim pirasalar hala bekliyor:) araya baska yemekler girdi cunku. Bayrama bebekle girmek cifte sevinc ve cifte telas sanirim, annemlerin soyledigine gore:)