25 Eylül 2006

Peynir muhlaması


Annemin yemeklerini en çok ramazanda özlüyorum. O yüzden turşudan sonra sırada muhlama var. Sabah kahvaltılarında yumurta kırmak istemediğim zaman yaptığım çok basit ve nefis bir Doğu Karadeniz yemeği. Erittiğiniz tereyağının içine peyniri atıyor ve bir süre kavuruyorsunuz. Sonra küçük bir çay bardağı su ekliyor ve kendi halinde 1 dk. kaynatıyorsunuz. Bu kadar! Peynir muhlamasında değişik peynirler kullanılabilir. Köy peyniri dediğimiz acı peynir güzel gidiyor ama daha tuzsuz olması için çökelekle de yapabilirsiniz. Rize'de muhlama denilen yemek Trabzon'da kuymak adıyla yapılıyor. Kuymak tarifini de aldım annemden. Mısır unu alır almaz deneyeceğim.
not: Yeni öğrendiğime göre kuymak, Trabzon içinde de bazı yerlerde muhlama olarak geçiyormuş. Sadece Rize'ye has bir adlandırma değilmiş.

10 yorum:

tatli-tuzlu dedi ki...

Sevgili kalimeero ziyaretin icin tesekkür ederim.Bende sana ve sevdiklerine hayirli ramazanlar diliyorum, sevgiler behiye

akçahan dedi ki...

Kalimeero kızımın küçüklük lakabı. Simsiyah saçlarını açıkta bırakan uçları zikzaklı şapkasından dolayı bu adı vermiştik. Bu sabah ta işe gelmeden önce kendisine niçin kalimeero dediğimizi sordu ben de anlattım ve şimdi bilgisayarda bu isimde bir blog görünce çok tanıdık ve sıcak bir isim olarak tıkladım. Blogun adı gibi kendisi de çok tatlı cıvıl cıvıl. Çok sevdim bu blogu da sahibinin şirin yemeklerini de. Sevgiyle kal.

Hulya dedi ki...

aaa cok guzelmis ben hic bilmiyordum,bende yapicam bir sahura.usenmessem tabi:)

kalimeero dedi ki...

akcahan tesekkur ederim, eksik olma. Kucukken en sevdigim cizgi filmlerdendi Calimero. Simdi kendisi yok ama yapbozlari, hikaye kitaplari, internet adresleri, e-mail gruplari, esyalari.. var. Benim sitem de onlara bir katki. Kizinin sirinligini gozumde canlandirabiliyorum ama Calimero gibi vur kafasina al lokmasini olmasin:)

kalimeero dedi ki...

Hulya, hic zahmetli degil muhlamayi yapmasi. Cayin yaninda ekmegini banip yedigin zaman anliyorsun zaten:)

Adsız dedi ki...

Şimdi bunun içinde karadenize ait özel peynirden yok mu yani? Eğer normal,hepimizin bulabileceği peynirlerden de olabilirse mutlaka yapmak istiyorum.Bir kez yedim,teryağ,mısır unu ve özel kaşar peynirliydi,hala daha tadı damağımda.
Ellerine sağlık nefis görünüyor:)

kalimeero dedi ki...

beyhan, evet normalde Trabzon koy peyniriyle (minci) yapiliyor muhlama. Cokelek gibi ufali, rengi biraz koyu ve bayagi tuzlu bir peynir. Ama bulamayinca normal cokelekle de yapiyoruz. Misir unu ve yogurt/peynir katilarak yapilan lapa kivamindaki yemege biz kuymak diyoruz, o daha baska bir sey. Dogu Karadeniz'de bazi yoreler buna muhlama diyor. Insallah kuymak da yapmak istiyorum Ramazan bitmeden.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Kalimeero'cuğum,
Yenir muhlamanı çok iyi bilirim ende..Bizde buna kazkaldıran derler.Peynir yağda uzadıkça uzar ya sanırım ordan adını almadır diye düsünüyorum.Ellerine sağlık harika olmuş,afiyetler olsun.Bu arada memleket Karadeniz mi??

Sevgilerimi gönderiyorum..

kalimeero dedi ki...

damak tadi evet Trabzonlu'yuz. kazkaldirani hic duymamistim, demek ki cok baska adlari da var bu yemegin. yemek demek de garibime gidiyor dogrusu, cok zahmetsiz, kahvaltilik bir sey cunku:) ben peynirin her turlusunu sevdigim icin elime ne gecerse onunla yapiyorum. beyaz peynir dahil. burada guvenip alabildigimiz peynir sayisi cok fazla degil zaten. nerede oyle uzayan kisalan peynirler aaahh ah:)

Özge dedi ki...

Merhaba, internette minci tava tarifi ararken blogunuzu buldum. O yemek ile bu aynı sanırım. Yarın sabah deneyeceğim tarifinizi. Lor peyniri koysam olur herhalde. Çok güzel görünüyor kolaymis da. Tarif için teşekkür ederim. Yalnız tam ölçülerini yazsaydınız keşke. Ne kadar peynire ne kadar su koymalıyız? Başka türlü ben ttutturamıyorum ölçüyü. Sonra peyniri yakmayayım. :)