16 Eylül 2006

Sandal sefası


Sandal sefasını İstanbul'dayken ablamın yemek kitabından bakarak denemiştim ilk. Şimdi de aklımda kaldığı kadarıyla yaptım. Köfte hamurundan biraz büyükçe parçalar koparıp altı yağlanmış borcama sandal şekli vererek diziyorsunuz. Diğer tarafta ufak ufak doğradığınız mantar, acı ve tatlı biber, domates ve soğanı tereyağında pişene kadar kavuruyorsunuz. Bu içi sandallara dolduruyorsunuz. Salçalı suyla tepsiyi fırına veriyorsunuz. Çıkarmaya 2 dk. kala üzerlerine kaşar rendesi koyuyorsunuz ve sıcak servis yapıyorsunuz. Misafire giden güzel bir yemek.

7 yorum:

Hulya dedi ki...

cok lezzetli olmuslardir eminim,benimde bildigim icini oyup papates puresi koyuyorsun,boylesi daha zahmetli ama daha da lezzetli gorunuyor

kalimeero dedi ki...

Degisik sekillerde yapilabiliyormus sandal sefasi. Kofte yerine kabak, patlican, mantar vs oyulabiliyor. Senin bildigin hangisi?

Hulya dedi ki...

benim bildigim kofteyi oyup icine patates puresi yerlestiriyorsun firina veriyorsun sonrada kasar peyniri..senin yaptigin daha zahmetli benimki yine kolayci isi oldu:)

kalimeero dedi ki...

Bak o da cok guzel oluyordur. Portakalagaci'nda hasanpasa kofte diye geciyordu sanirim, benziyor senin bahsettigine.

Adsız dedi ki...

Merhaba, blogunuzu yeni keşfettim çok güzel tarifler var hepsi birbirinden güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Sizi linklerime ekliyorum, görüşmek üzere.

Adsız dedi ki...

merhaba kalimero:)
kim olduğum değil de;burayı nasıl bulduğumdu önemli olan..
hülyaları hülya olan hülyalardan desem; yeterli açıklamayı yapmış olur muyum acaba:) siteniz hoş..
başarılar dilerim..tok insanın bile iştahını kabartacak kadar güzel şeyler var....
selam olsun....

kalimeero dedi ki...

pembeli, bursadır....ve gerisi vesairedir... hosgeldiniz, seref verdiniz:) Her gun yemek yapiyorum, e fotograf cekmeyi de seviyorum.. derken ben de bu kosede oyalanmaya basladim iste. Hayirlisi Allah'tan:)